اذان پیروزی از فراز گلدسته های مسجد یونس پیامبر

اذان پیروزی از فراز گلدسته های مسجد یونس پیامبر
دوشنبه 4 مرداد 1395 - 15:18

نیروهای مردمی عراق وعده دادند به زودی اذان پیروزی از گلدسته های مسجد جامع یونس پیامبر (علیه السلام) پس از گذشت دو سال از تخریب آن به دست تروریست های داعش به گوش خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم به نقل از شبکه "الفرات نیوز" نیروهای مردمی عراق با صدور بیانیه ای تصریح کردند: "گروه تروریستی داعش یک ماه پس از اشغال موصل و شهرهای اطراف و ارتکاب فجیع ترین جنایات علیه مردم بی دفاع، مظاهر تمدن و آثار باستانی و مقدسات این شهر را هم آماج جنایات فجیع خود قرار داده و ده ها مسجد، ضریح، کلیسا و عبادتگاه را ویران کرد. این گروه تروریستی در این مدت بیش از 30 مسجد تاریخی و زیارتگاه و اماکن مقدس را ویران کرد".
در این بیانیه آمده است: "یکی از مهمترین این مراقد، مسجد جامع و مرقد یونس پیامبر (ع) است که گروه تروریستی داعش آن را در عصر روز 24 ژوییه 2014 بمبگذاری و بخش های وسیعی از آن را با خاک یکسان کرد سپس اهالی را برای تماشای ویرانه های آن در محل جمع کرد."
این جنایت در آن زمان در سطوح منطقه ای و بین المللی با موج گسترده ای از محکومیت رو به رو شد. همزمان دهها نفر از مراجع تقلید، و روحانیان، نهادهای اسلامی و مسیحی با صدور بیانیه هایی، جنایت این گروه تروریستی علیه تاریخ و تمدن این شهر را محکوم کرده و از جامعه بین المللی خواستند به مسئولیت خود در قبال این جنایات عمل کند.
208 ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها