جدیدترین رکوردها در تاریخ اتحادیه عرب!

جدیدترین رکوردها در تاریخ اتحادیه عرب!
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 10:56

نشست پایانی اتحادیه عرب در پایتخت موریتانی در حالی برگزار شد که این نشست، به عنوان کوتاهترین زمان برگزاری و کمترین حضور سران و ادامه اختلافات دولتهای عربی، رکوردهایی تاریخی را برای خود ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن، با وجود تلاشهای موریتانی برای برگزاری هرچه بهتر بیست و هفتمین نشست اتحادیه عرب، این نشست، به دلیل نتایج و نحوه برگزاری به ضعیف‌ترین نشست در تاریخ این اتحادیه تبدیل شد.
در نشست مذکور فقط سران 6 کشور عربی (سودان، یمن، جیبوتی، جزایر کومور، قطر و کویت) حضور یافتند؛ همچنین درحالیکه قرار بود نشست 2 روزه برگزار شود، در همان روز نخست به کار خود پایان داد.
در این نشست اختلافات دولت‌های عربی نه تنها حل نشد، بلکه در برخی موارد نیز شدت گرفت؛ و بیشتر این اختلافات در زمینه مسائل فلسطین، سوریه، یمن و بسیاری از مسائل مطرح روز بود.
درحالیکه بیشتر زیرساختهای یمن به دلیل حملات تجاوزکارانه و مستمر عربستان سعودی طی بیش از یک سال آسیب دیده و هنوز سرنوشت این جنگ مرگبار مشخص نیست؛ سران شرکت کننده توافق کردند که یمن میزبان نشست آتی اتحادیه عرب در ژوئیه سال 2017 باشد!

پربیننده ترین خبرها