لاوروف: دعوت به تغییر نظام در سوریه، نفاق است

لاوروف: دعوت به تغییر نظام در سوریه، نفاق است
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 11:51

وزیر خارجۀ روسیه، با یادآوری تجربۀ تلخ بحران های عراق و لیبی، هرگونه دعوت به تغییر نظام در سوریه را دعوتی منافقانه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" در مصاحبه با وبگاه "البوابه الالکترونیه" وابسته به انجمن امپراتوری ارتدوکس فلسطین گفت: داعش، به سرکوب مسیحیان اکتفا نمی کند، بلکه سر شیعیان را نیز با همان خشونت قطع می کند؛ آن ها مقدسات مسیحی و شیعی را به طور یکسان نابود می کنند.

وی افزود: سنی های مسلمان نیز از جنایت های داعش رنج می برند، زیرا آنان معیارهایی ویژه برای سنی بودن قائل هستند و ایدئولوژی آنان در میان اکثر مسلمانان هیچ جایگاهی ندارد.

به نوشتۀ خبرگزاری تاس، وزیر خارجۀ روسیه خاطر نشان کرد: همه ما می دانیم کسانی که سرکردگی این گروه را به عهده دارند و به آن ایده می دهند؛ به هیچ وجه دیندار نیستند. آن ها فقط برای دستیابی به زمین و قدرت می جنگند. داعش، پیشاپیش دیگر گروه های تروریست، در پی ایجاد حکومت خلافتی قدرتمند هستند که از لیسبون تا پاکستان گسترده باشد.

لاوروف سپس پیامدهای قتل وحشیانۀ قذافی در لیبی و اشغال عراق را یادآور شد و گفت: کسانی که علیرغم این دو تجربه، همچنان به دعوت برای تغییر نظام در سوریه ادامه می دهند، در واقع افرادی رذلند؛ افرادی پست که از این شرایط لذت می برند، یا شاید هم به نابودی کشورها و مناطقی چشم دوخته اند تا منافع خود را از این نابودی محقق سازند.

205

پربیننده ترین خبرها