ریاض از تل‌آویو چه می‌خواهد؟!

ریاض از تل‌آویو چه می‌خواهد؟!
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 12:28

روزنامه الدیار لبنان با اشاره به نگرانی مجامع دیپلماتیک این کشور از شتاب سعودی‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل و پیامدهای آن، می‌نویسد: سعودی‌ها برای تسریع در روند نزدیکی به اسرائیل، چه بهایی از این رژیم طلب می‌کنند؟ آیا سرِ حزب‌الله بهای این نزدیکی خواهد بود؟

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این تحول استراتژی سعودی از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ ریاض با این اعتقاد که وارد جنگی سرنوشت‌ساز با ایران شده است، به هر وسیله‌ای در پی پیروزی است؛ چراکه شکست را به معنای فروپاشی حکومت سعودی می‌داند. از این رو و در سایه از میان رفتن اطمینان سعودی‌ها به آمریکا، تنها اسرائیل برای مقابله با ایران و حزب‌الله (دشمن مشترک آل‌سعود و اسرائیل) باقی می‌ماند و به این ترتیب افکار شرارت‌آمیزی درباره امکان درخواست ریاض برای نابودی حزب‌الله توسط اسرائیل مطرح می‌شود.
هیچ منطق سیاسی، مصلحتی یا حتی نظامی برای وارد شدن اسرائیل به یک ماجراجویی جدید علیه حزب‌الله وجود ندارد. با این حال، عقلانیت و توجه به محاسبات اشتباه اسرائیل، رهبر مقاومت را بر آن داشته است که همچنان حالت آمادگی نیروهایش در مرزها را حفظ کند؛ چه در میدان و چه با یادآوری معادله بازدارندگی و توازن وحشت در سخن‌رانی‌های متعدد.

پربیننده ترین خبرها