ظریف: عربستان، پشتِ پروژۀ ایران هراسی است

ظریف: عربستان، پشتِ پروژۀ ایران هراسی است
سه شنبه 5 مرداد 1395 - 14:45

وزیر امورخارجه کشورمان، تلاش های " رژیم کودک کُش سعودی، برای ارائه چهرۀ غیرواقعی از ایران" را اقدامی برای "سرپوش نهادن بر سیاست های کوته نظرانۀ این رژیم" دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد جواد ظریف" دوشنبه شب در جمع ایرانیان مقیم غنا، تاکید کرد: "امروز جنایات رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی بیش از پیش در حال آشکار شدن است".
وی افزود: "ایران هراسی با هزینه بسیار زیاد و سرمایه گذاری فراوان صهیونیست‌ها و بدخواهان، به ویژه رژیم ددمنش سعودی در دستور کار قرار دارد".
ظریف در تبیین انگیزۀ سعودی ها از این رویکرد گفت: "جنایات این رژیم کودک کش در یمن و سوریه به شکل سرسام آوری جهان را به اندوه واداشته است، این‌ها تلاش فراوانی در طول سالیان گذشته کردند که چهره ای غیرواقعی از جمهوری اسلامی ترسیم کنند با این هدف که بر جنایت‌ها و سیاست‌های کوته نظرانۀ خودشان سرپوش بگذارند و از این طریق راهی برای ایران هراسی پیدا کنند و آن را ادامه دهند."
وزیر امورخارجۀ کشورمان خاطر نشان کرد: "امروز، جهان بعد از نزدیک به ٣٧ سال به این واقعیت پی برده و بیدار شده که خطر وهابیت، خطر اصلی است که دنیا را با افراط رو به رو کرده است و امروز ددمنشی داعشی گردن یک کودک ١٢ ساله را می‌زند و آنان در این راستا نه تنها مرتکب جنایت می شوند، بلکه از آن، فیلم و عکس نیز تهیه می‌کنند. امروز با فرو ریختن پرده ایران هراسی این جنایت‌ها کم کم روشن می‌شود."
ظریف افزود: "همراهی و همکاری دو رژیم صهیونیستی و سعودی، بر همگان آشکار شده و دیگر قابل پوشاندن نیست. این مساله، موجب نگرانی آن ها شده است؛ به همین سبب برای تداوم ایران هراسی، سرمایه گذای می کنند و در همین راستا، در برابر حرکت بزرگ ملت ایران برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی، تلاش کردند.
محمد جواد ظریف، دوشنبه شب، در بدو ورود به غنا، در ضیافت شام ایرانیان مقیم غنا، حضور یافت.
سفر وزیر امورخارجۀ کشورمان به غنا، در چارچوب سفر دوره ای به غرب آفریقا صورت می گیرد.
205

پربیننده ترین خبرها