به فرمان العبادی صورت گرفت..

الحاق رسمی بسیج، به نیروهای مسلح عراق

الحاق رسمی بسیج، به نیروهای مسلح عراق
چهارشنبه 6 مرداد 1395 - 12:15

نخست وزیر عراق، با صدور فرمانی، بسیج مردمی را رسماً بخشی از نیروهای مسلح عراق اعلام کرد و آن را با نیروهای مبارزه با تروریسم در عراق، در یک سطح قرار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق آمده است: الحشد الشعبی (بسیج مردمی)، یک تشکیلات نظامی مستقل و بخشی از بدنۀ نیروهای مسلح عراق است و ساختار و تشکیلات آن، مشابه ساختار نیروهای مبارزه با تروریسم است.

به نوشتۀ وبگاه "روسیا الیوم" احمد الاسدی، نمایندۀ رسمی بسیج مردمی در گفت وگو با مطبوعات، از آغاز فرایند تبدیل بسیج مردمی به نهادی نظامی به موازات سازمان مبارزه با تروریسم خبر داد و گفت: تشکیلات بسیج، شامل چندین تیپ است و انتصاب فرماندهان، نمایندگان و مبارزان آن با موافقت حیدر العبادی – فرماندۀ کل قوا در عراق – صورت می گیرد.

وی تاکید کرد که حیدر العبادی ماه گذشتۀ میلادی این فرمان را صادر کرد که مرحلۀ اجرایی شدن این فرمان، اکنون در دستور کار قرار گرفته است تا بسیج مردمی به نهادی امنیتی، موازی با سازمان مبارزه با تروریسم تبدیل شود و از امکان آموزش و مجهز شدن به همان تسلیحات بهره مند گردد و اداره این تشکیلات نیز به همان صورتی انجام می شود که در سازمان مبارزه با تروریسم صورت می گیرد.

الاسدی خاطر نشان کرد که بر اساس فرمان العبادی، برای بسیج مردمی، فرمانده و معاون در نظر گرفته خواهد شد و هر یک از تیپ ها نیز فرمانده ای خواهند داشت که به دور از نهادهای امنیتی و نظامی رسمی – شامل وزارت کشور و وزارت دفاع - مستقیما با العبادی در ارتباط خواهند بود.

به این ترتیب، بسیج مردمی، مستقیماً از حیدر العبادی دستور خواهد گرفت که فرماندۀ کل نیروهای مسلح عراق است.

205

پربیننده ترین خبرها