نظر کرملین درباره سفر "محرمانه" اسد به مسکو

نظر کرملین درباره سفر
پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 18:47

العالم ـ سخنگوی مطبوعاتی رییس جمهور روسیه گزارش‌های رسانه‌ای درباره سفر محرمانه بشار اسد به مسکو در ماه گذشته را تکذیب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیمیتری پسکوف، گزارشهای حاکی از سفر ادعایی بشار اسد و گفتگوی وی با ولادمیر پوتین در مسکو در ماه گذشته را قاطعانه تکذیب کرد.

به نوشته "روسیا الیوم"، رسانه های روسیه، امروز پنجشنبه خبر سفر محرمانه اسد به مسکو را به نقل از روزنامه لبنانی "الجمهوریه" منتشر؛ و ادعا کردند که طرح مشترک روسیه و آمریکا در خصوص سوریه که قرار است جزییات آن در اوایل ماه اوت (اواسط مرداد) اعلام گردد، محور گفتگوهای رؤسای جمهور روسیه و سوریه بوده است.

این رسانه ها همچنین ادعا کردند که در گفتگوهای پوتین و اسد به مساله سازش مسالمت آمیز میان سوریه و اسراییل نیز پرداخته شد!

روزنامه الجمهوریه به نقل از "منابعی" مدعی شده بود که بشار اسد در دیدار با ولادمیر پوتین همتای روس خود، در مورد مرحله پس از حل بحران سوریه - به ویژه وضعیت این کشور با رژیم اسراییل- گفتگو کرده و پیش نویس ارائه شده از سوی تیم بیل کلینتون رییس جمهور سابق امریکا درباره منطقه جولان را طرحی مناسب برای قرار گرفتن به عنوان پایه و اساس تفاهم میان اسراییل و سوریه درباره این منطقه دانسته است(!)

این روزنامه همچنین ادعا کرده بود که ایران هم در جریان نتایج سفر محرمانه اسد قرار گرفته و نشانه های مثبتی در این خصوص ارسال کرده است.

یادآور می شود که بشار اسد در اکتبر (مهر ماه) سال گذشته به طور سرزده و بدون اطلاع قبلی به مسکو سفر کرده بود.

7- 210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها