فیلم؛ اقدام استثنایی ارتش سوریه در حومه حلب

پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 20:16

حلب، العالم ـ خبرنگار شبکه خبری العالم در حلب از آزادی کامل مجتمع کارگاهی لیرمون و بنی زید توسط ارتش سوریه خبر داد و تاکید کرد که عناصر مسلح همچنان از ساکنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند و آنها را از خروج از مناطق درگیری بازمی دارند.

ربیع کله وندی عصر پنجشنبه در گفتگو با بخش خبری شبکه خبری العالم گفت: ارتش سوریه مجتمع کارگاهی لیرمون و بنی زید را به طور کامل آزاد کرد و علاوه بر آن، کنترل منطقه الحواش در بنی زید را هم به طور کامل در دست گرفت. این منطقه از نقاطی بود که بارها قلب اهالی حلب را به درد آورد، زیرا هزاران نفر از مردم در آن کشته شده بودند و اینک به طور کامل تحت کنترل ارتش سوریه درآمده است.

خبرنگار العالم افزود: ارتش سوریه به پیشروی خود ادامه داد و منطقه الکراجات را به کنترل در آورد، دو روز پیش نیز تمام محله ها را تحت سیطره خود درآورده بود و امروز نیز گذرگاه های امدادرسانیِ نیروهای آمده از محور کاتسیلو و محور لیرمون را به کنترل درآورد که قطع کامل امدادرسانی به گروههای مسلح در سایه ضربات سنگین ارتش در منطقه بنی زید را موجب شد. 

وی خاطرنشان کرد که ارتش سوریه گذرگاه کرم القصر را به روی خانواده های ساکن در مناطق شرقی که از گروههای مسلح گریخته بودند، باز کرده و به آنها اجازه عبور به مناطق تحت کنترل خود را داده تا در صورتی که گروههای مسلح به آنها اجازه خروج بدهند، محموله های مواد غذایی موجود، میان آنها تقسیم شود.

کله وندی اظهار داشت: گروههای مسلح طبق اخبار رسیده از مناطق شرقی، اهالی را از خارج شدن از این مناطق باز داشتند و باندهای مسلح از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی و ابزاری برای اعمال فشار بر دولت سوریه استفاده می کنند؛ این درحالی است که دولت سوریه همواره تاکید می کند که گذرگاهها به روی تمام اهالی منطقه باز است تا به مناطق امن، تحت کنترل دولت سوریه، روی بیاورند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها