طرح فوری روسیه و سوریه برای پایان‌دادن به جنگ +فیلم

پنج‌شنبه 7 مرداد 1395 - 23:05

حلب، العالم ـ کارشناس روس از طرح مشترک کشورش و سوریه برای پایان دادن به جنگ سوریه در سریعترین زمان ممکن خبر داد و تاکید کرد که امریکا در ایجاد نیروی سومی در عرصه سوریه که در آنِ واحد علیه دولت سوریه و داعش وارد نبرد شود، شکست خورد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور به همراه ارتش سوریه 3 مسیر برای خروج غیرنظامیان و نیز یک مسیر برای عناصرمسلحِ خواهان تسلیم شدن، در شمال حلب و نزدیک بزرگراه کاستلو خواهند گشود... این در حالی است که امریکا نیز از ارائه اطلاعاتی درباره پایگاه های دو گروه النصره و آنچه موسوم به ارتش آزاد است، خودداری کرد. 

یوری زنین پژوهشگر ارشد در پژوهشگاه روابط بین الملل در مسکو در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: این اظهارات نشان می دهد که روسیه و سوریه طرحی برای پایان دادن فوری به جنگ و خشونت دارند؛ از این رو فرماندهی نظامی روسیه به همراه سوریه این تدابیر انساندوستانه را اعلام کردند.

وی افزود: به نظر می رسد که این طرح فرصتی فراهم خواهد کرد تا کمکهای انساندوستانه و مواد غذایی و غیره در اختیار ساکنان غیرنظامی قرار گیرد. همچنین آنانی که تمایل دارند سلاح خود را زمین بگذارند، نیز این فرصت را پیدا خواهند که به جنگ پایان دهند و خود را تسلیم دولت سوریه کنند.

این کارشناس روسی درباره مخالفت آمریکا برای ارائه اطلاعاتی درخصوص پایگاه های جبهه النصره و ارتش آزاد، گفت: امریکا اعلام کرد که خواهان تشکیل نیروی سوم در عرصه سوریه است که علیه دولت شرعی در دمشق و نیز ضد داعش باشد؛ اما تلاشهایش با شکست مواجه شد با آنکه آمریکا حمایت مالی گسترده ای برای تحقق این هدف مبذول کرد.

زنین اظهار داشت: از این رو آمریکا اینک با ارائه این اطلاعات مخالفت می کند؛ زیرا این "نیروی سوم" باوجود بودجه و امکانات نسبتا فراوان، اساسا به وجود نیامده و به همین سبب امریکا از ارائه اطلاعاتی درباره آن گروهها خودداری می کند.

210

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها