ناراحتی سازمان ملل از توافق یمنی‌ها!

ناراحتی سازمان ملل از توافق یمنی‌ها!
جمعه 8 مرداد 1395 - 09:30

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله با ابراز تعجب از ناراحتی سازمان ملل متحد از توافق سیاسی جریانهای ملی یمن گفت: توافق ملی نتیجه طبیعی مقابله با تمامی چالش های فراروی ملت یمن است .

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، محمد عبدالسلام گفت: این توافق میان نیروهای ملی و در راس آنها انصارالله و همپیمانانش و حزب کنگره ملی یمن و همپیمانانش نتیجه طبیعی مقابله با تمامی چالش های فراروی ملت یمن است و تصویر دیگری از همبستگی ملی در درخشان ترین چهره آن است.
وی توضیح داد: این توافق هیچ تاثیری در گفت وگوهای جاری در کویت ندارد. اگر طرفهای یمنی به راه حل سیاسی دست یابند در آن صورت ما و همه همپیمانان مان در مقدمه کسانی قرار خواهیم داشت که آن را در پیش خواهند گرفت و در چارچوب آن حرکت خواهند کرد و به اجرای آن کمک خواهند کرد.
وی تاکید کرد: ما در برابر طرفی که به اصطلاح خود را دولت قانونی یمن می خواند، دست بسته نخواهیم ماند تا تصمیمات سیاسی کشور را به سرقت ببرند و ملت یمن را در زندگی و امنیت و ثبات و روزی اش در تنگنا قرار دهند . ما همگی علیرغم چالش های فراروی ملت در جهت ساختن یک نظام جدید حرکت خواهیم کرد.
سخنگوی انصارالله اظهار داشت: در واقع آن کس که مدعی مشروعیت است و قطعنامه ها شورای امنیت را سر می دهد در راه گفت وگو و روند آن کارشکنی می کند و علیه تمام ملت یمن به عنوان یک مجازات دسته جمعی محاصره اقتصادی تحمیل کرده است و اولین کسی است که قطعنامه ها را نقض می کند و از نظر سیاسی و انسانی و اخلاقی و نظامی با آنها مخالفت می کند.
محمد عبدالسلام در همین رابطه به کشتار مردم در روستای الصراری در استان تعز توسط ائتلاف سعودی و مزدورانش اشاره کرد.
وی خطاب به سازمان ملل گفت: ما از ناراحتی سازمان ملل در مورد توافق سیاسی به دست آمده میان جریان های ملی یمن تعجب می کنیم زیرا انتظار داشتیم که سازمان مزبور آن را تشویق کند و مورد حمایت قرار دهد اما از آن به عنوان یک اقدام یکجانبه نام برد و فراموش کرد که طرف مقابل ما در مرحله گذشته برخلاف منافع ملت صدها تصمیم یکجانبه اتخاذ کرد اما سازمان ملل در برابر آنها و تمامی جنایات و اقدامات غیر اخلاقی و ضد ارزشی شکل گرفته علیه ملت یمن سکوت اتخاذ کرد که آخرین آنها کشتار اهالی روستای الصراری بود.
محمد عبدالسلام گفت: انصارالله تاکید دارد که گفت وگوی سیاسی تنها راه دستیابی به راه حل مسالمت آمیز است و همچنان بر آن پایبند هستیم برخلاف طرف مقابل که به تجاوزگری و کشتار ملت یمن و زیر پا گذاشتن حرمت مردم و اعمال فشارهای اقتصادی علیه ملت و محروم ماندن مردم از آمد و شد و جنایات روزمره  مشروعیت می بخشد.
209

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها