جنایت همزمان داعش و ائتلاف آمریکا در اطراف منبج

جنایت همزمان داعش و ائتلاف آمریکا در اطراف منبج
جمعه 8 مرداد 1395 - 14:37

مدت کوتاهی پس از افشای خبر کشته شدن ده‌ها نفر دیگر نزدیک شهر منبج سوریه در حملۀ ائتلاف آمریکا، گروه تروریستی داعش نیز 24 تن از اهالی روستایی نزدیک این شهر را اعدام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، گروه تروریستی داعش دیروز (پنجشنبه) با یورش به روستای "البویر" 24 نفر از اهالی آن را اعدام کرد.
این روستا که در فاصلۀ 10 کیلومتری شهر منبج در استان حلب (شمال سوریه) قرار دارد، تا پیش از این تحت کنترل نیروهای "دموکراتیک" بود.
"رامی عبدالرحمن" مدیر مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور در لندن با اعلام این خبر گفت، نیروهای دموکراتیک پس از درگیری با عناصر داعش، از این روستا خارج شدند.
* 30 کشته در حملۀ جدید ائتلاف آمریکا به اطراف منبج
از سوی دیگر، 30 شهروند در حمله هوایی جدید ائتلاف بین المللی تحت فرماندهی آمریکا به روستای الغندوره در حومۀ شمال غربی شهر منبج سوریه کشته شدند.
روسیا الیوم به نقل از فعالان در گروه معارضان سوری تأکید کرد که جنگنده های ائتلاف پنجشنبه شب چند منطقه در شهرک الغندوره در 23 کیلومتری شهر منبج را بمباران کردند.
به گفته فعالان، 7 تن از قربانیان کودک هستند.
این فعالان افزودند: علاوه بر اینها، جسد 13 نفر دیگر نیز وجود دارد که در بمباران کشته شدند و هنوز هویت آنها مشخص نشده است و، معلوم نیست که اینها غیرنظامی هستند یا از عناصر گروه داعش.
وزارت دفاع آمریکا چهارشنبه گذشته ادعا کرده بود که درباره اطلاعات موثق درخصوص کشته شدن غیرنظامیان در حمله هوایی ائتلاف به اطراف شهر منبج سوریه در 20 ژوئیه گذشته تحقیقات رسمی خواهد کرد.
سازمان عفو بین الملل گفته بود که  نزدیک به 60 شهروند در حمله ائتلاف روز 20 ژوئیه به منطقه التوخار در اطراف شهر منبج کشته شده اند.
این درحالی است که بر اساس گزارشها، در آن حمله 120 نفر کشته شدند.
حملات مذکور هنگامی صورت گرفت که اهالی این مناطق به دلیل شدت گرفتن درگیری ها سعی داشتند از آنجا خارج شوند.
مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان در لندن اذعان کرد که از آغاز عملیات گروه موسوم به "نیروهای دموکراتیک سوریه" به شهر منبج، ده ها ده ها نفر به شهادت رسیده اند.

پربیننده ترین خبرها