حلب در محاصرۀ ارتش؛ بحران سوریه رو به پایان می‌رود؟

حلب در محاصرۀ ارتش؛ بحران سوریه رو به پایان می‌رود؟
جمعه 8 مرداد 1395 - 18:10

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و یکی از شهرهای مهم صنعتی این کشور، که هم اکنون بخش های زیادی از آن در سیطره تروریست ها قرار دارد، در صورت آزاد سازی و خارج شدن آن از دست تروریست ها سرنوشت حل و فصل درگیری ها در سوریه را دگرگون خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از اسپوتنیک، حلب هم اکنون در حلقه محاصره ارتش سوریه قرار دارد و از قرار معلوم گروه های مسلحی که در این شهر سنگر گرفته و به شدت مقاومت می کنند، پس از مدتی تار و مار خواهند شد.

به دنبال شدت یافتن محاصره حلب نیروهای روسیه گروه های مسلح را به زمین گذاشتن سلاح های خود فرا خوانده اند.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه، مرکز بسیار مهم اقتصادی و ژئوپلتیک و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بازپس گرفتن این شهر می تواند کلید حل و فصل درگیرهای سوریه شود.

ولادیمیر شاپووالوف، کارشناس سیاسی روسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "راشا تودی" گفت:" «حلب از اهمیت درجه اول برای همه طرفهای درگیری است چون مرکز بسیار مهم اقتصادی و تجاری بوده، در نقطه تقاطع راه های تجاری قرار داشته و از موقعیت برجسته ژئوپلتیک برخوردار است».

وی افزود: «کنترل بر حلب امکان می دهد نه فقط سراسر شمال سوریه بلکه مناطق مجاور مرز ترکیه، ناحیه سکونت کردها و شمال غربی عراق تحت کنترل قرار بگیرد. این مرکز سوق الجیشی منطقه هم برای نیروهای مسلح دولتی، هم برای مخالفان دولت سوریه و هم برای ترکیه، عربستان سعودی و امریکا حایز اهمیت است. کنترل حلب کلیدی برای کنترل خاک سوریه و مناطق همجوار است».

جای تعجب نیست که خشونت بار ترین نبردها از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه بر سر این شهر جریان دارد.

211-220

پربیننده ترین خبرها