حکایت خیانت سعودی از زبان همسفر"عشقی"+فیلم با زیرنویس فارسی

شنبه 9 مرداد 1395 - 22:36

العالم - حکایت خیانت عربستان به جهان اسلام، این بار از زبان یکی از اعضای هیات سعودی که به تازگی برای دیدار با مقام های صهیونیست به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، بیان شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، سفر اخیر "انورعشقی" افسر سابق سرویس اطلاعات عربستان در راس هیاتی چند نفره به اراضی اشغالی فلسطین و دیدار با مقام های رژیم صهیونیستی، در محافل مختلف جنجال به پا کرده است.

این هیات چند روز پیش در چارچوب تلاش های سعودی برای عادی سازی رابط با رژیم صهیونیستی، به سرزمین های اشغالی سفر کرد.

"امانوئل نحشون" سخنگوی وزارت خارجه رژیم اسرائیل از این سفر هیات عربستانی پرده برداشت و گفت: انور عشقی افسر سابق سرویس اطلاعات سعودی به تازگی به "اسرائیل" سفر و با مقام های اسرائیلی دیدار کرده است.

براساس این گزارش، "عبدالحمید حکیم" مدیر مرکز "مطالعات راهبردی – حقوقی" جده نیز که در این سفر انور عشقی را همراهی کرده بود، حکایت خیانت عربستان سعودی به جهان اسلام را فاش کرد.

وی در برنامه "نقطه حوار" که از شبکه تلویزیونی بی بی سی پخش شد در پاسخ به سوالی درباره سفر هیات سعودی به سرزمین های اشغالی ادعا کرد که این هیات با مسئولان فلسطینی در کنار شخصیت‌های اسرائیلی طرفدار صلح، دیدار کرده است.

این درحالی است که وقتی مجری این برنامه به حکیم گفت: همه اسرائیلی هایی که هیات سعودی با آنها دیدار کرد، از جمله "دوری گولد"مسئول عملیات نظامی در کرانه غربی، طرفدار صلح نبودند، حکیم نه تنها از ارائه پاسخ فرار کرد بلکه در صدد بهتر جلوه دادن چهره جامعه اسرائیلی برآمد.

وی گفت: تصویری که از جامعه اسرائیلی در جوامع عربی ترسیم شده، تصویری نادرست است زیرا فرهنگ مرگ و خون‌ریزی در جامعه اسرائیلی جایی ندارد، این جامعه دارای فرهنگ حیات و زندگی است، دستاوردهایی دارد که برای آن نگران است و ضمن برخورداری از فرهنگ همزیستی، دوستدار صلح است.

عبدالحمید به صورت غیر مستقیم به دیدار هیات سعودی با مقام های اسرائیلی اعتراف کرد و گفت: مشکل میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها بر سر مساحت نیست زیرا در دیدار ما با دوری گولد و اعضای کنیست اسرائیل اختلافی بر سر طرح صلح عربی مطرح نشد چرا که اسرائیلی ها این ابتکار صلح عربی را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند.

وی ادعا کرد که تنها مشکل مساله فلسطین حاکمیت فضای بی اعتمادی میان دو طرف اسرائیلی و فلسطینی است!

213-9

پربیننده ترین خبرها