سوء استفاده از دانش آموزان انگلیسی برای کمک به داعش!

سوء استفاده از دانش آموزان انگلیسی برای کمک به داعش!
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 08:46

یک روزنامه انگلیسی دربارۀ احتمال کمک‌های یک مؤسسه خیریه در این کشور به گروه های تروریستی در سوریه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، روزنامه "تایمز" در نسخۀ روز یکشنبه خود تأکید کرد که یک مؤسسه به بهانۀ جمع آوری کمک برای آوارگان سوری، همچنان در حال فروش شیرینی است و این کار درحالی ادامه دارد که پلیس انگلیس در حال تحقیقات است چرا که این نگرانی وجود دارد که پول های جمع آوری شده در نهایت به دست گروه تروریستی داعش برسد.
این روزنامه خاطرنشان کرد: این مؤسسه کمکهایی را از دانش آموزان ابتدایی مدارس انگلیس جمع آوری کرده است، و فعالیت‌هایی ورزشی و غیره را در مناسبتهای مختلف برگزار کرده است، که طی آن دانش آموزان مرحله ششم ابتدایی برای جمع آوری کمک‌های نقدی، شیرینی فروختند.
این درحالی است که یکی از مؤسسان این جمعیت که "مارکوس سولاک" نام دارد، در حمله نیروهای پلیس ترکیه به یکی از خانه‌های تیمی داعش در داخل ترکیه دستگیر شده است. یک تبعه انگلیسی عضو داعش نیز به همراه او در این عملیات دستگیر شد.
به نوشتۀ ساندی تایمز، این مؤسسۀ خیریه از 3 سال قبل در حال فعالیت است و طی این مدت توانسته بیش از یک میلیون پوند جمع آوری کند، البته هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند کمکهای جمع آوری شده به دست داعش رسیده است یا خیر.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها