سوارکاری وسرکوب، سرگرمی‌های پسر پادشاه بحرین!

سوارکاری وسرکوب، سرگرمی‌های پسر پادشاه بحرین!
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 15:18

فرزند پادشاه بحرین عکسی از خود را به عنوان یک ورزشکار برجسته در اینستاگرام منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به نقل از مرأة البحرین، روزنامه فرانسوی "لیبراسیون" با اشاره به عکس پسر پادشاه بحرین نوشت: ناصر بن حمد آل خلیفه؛ فرزند شاه بحرین دارای دو شخصیت کاملا متفاوت است روی اول سکه ورزشکاری برجسته و پدری که در صفحه شخصی اینستاگرام خود به فرزندانش توجه می کند.
چندین روز پیش عکسی دراین پایگاه منتشرشدکه تصویرنیم رخی از فرزند پادشاه بحرین را نشان می داد در حالی که چند قطره عرق بر صورت ریش دارش نشسته و لباس سبزرنگی بر تن داشت.
درتوضیح عکس نیز عبارت " تمایل، پایبندی، اراده، تمرکز، روح مبارزه؛ رازهای پیروزی هستند"به چشم می خوردند.
اما پشت این عکس، ناصر دیگری است با گذشته ای سرشار از مشکلات، پنجمین فرزند شاه حمد که مخالفان سیاسی؛ وی را به مشارکت مستقیم در سرکوب جنبش 14 فوریه 2011 بر ضد خاندان آل خلیفه -که از پایان قرن هجدهم بر بحرین حکومت می کند- متهم می کنند.

"محمد حبیب المقداد"یکی از رهبران شیعه و مدافع حقوق بشر، درگفت گو با سازمان دفاع از حقوق بشرگفت : پیش ازشکنجه شدن با شوک های الکتریکی و سوراخ شدن پایم، این شاهزاده من را با لگد وضربه های عصا مورد ضرب و شتم قرار داد.
اما مقامات بحرین که از خوب نشان دادن چهره خاندان حاکم با دیپلماسی ورزش ناامید نمی شوند؛ رسما این ادعاها را تکذیب کردند.

آغاز تاسیس تیم های تخصصی دوچرخه سواری برای سال 2017 با نظارت بحرین در راستای تحقق همین استراتژی است.
ناصرانتهای ماه مه، مستقیما فعالیت خود را آغاز کرد، وی عکسی از خود در حالی که لباس ورزشی بر تن داشت؛ درصفحه شخصی اش در اینستاگرام منتشر کرد ونوشت:"این تیم الهام بخش خواهد بود وبا قدرت مسابقه خواهد داد"  البته این برنامه تاکنون،فرصت مناسبی پیدا نکرده است.

ناصر در رویای به دست آوردن رتبه اول است ، وی به عنوان سوارکار ماهر در مسابقات سوارکاری المپیک سال 2014 در نرماندی شرکت کرد، اما نتوانست در مسابقه استقامت رتبه ای کسب کند.
وی در مسابقات سه گانه به ویژه "مرد آهنین" خوش درخشید وهزینه گروهی از ورزشکاران بین المللی را با عنوان " تیم 13 استقامت بحرین " برعهده دارد.

در بحرین با وجود شمار اندک شرکت کنندگان در مسابقات دوی ماراتن، مسیرها و خیابانهای اصلی شهر بسته می شود، وی درمسابقات تغییر یافته سه گانه شرکت دارد و مسابقه دوچرخه سواری، را جایگزین سوارکاری می کند.
ناصرآل خلیفه از زمانی که در سرکوب جنبش اعتراضی سال 2011  شرکت کرد با نوعی  تنش روبرو شد.
در اکتبر 2014 دادگاه انگلیس اعلام کرد، وی نمی تواند از هیچ گونه مصونیت دیپلماتیکی در این کشور برخوردار باشد بدین ترتیب راه برای پیگردهای قضایی احتمالی باز شد.

پس از دوسال، هیچ یک از پیگردهای قضایی دنبال نشد اما جمعیتهای دفاع از حقوق بشر از تعهدات خود دست برنداشتند و دو سازمان غیردولتی برای متوقف کردن فعالیت تیم بحرین درصدد اعمال فشار بر برگزاری مسابقات دوچرخه سواری جهانی برآمدند.

از چندین هفته پیش، مرکز اروپایی حقوق قانون اساسی و حقوق بشر و مرکز حقوق و دموکراسی بحرین نامه ای به فدراسیون بین المللی دوچرخه سواری ارسال کرده و اقدامات شاهزاده ناصر را یادآوری کردند.

این نامه 4 صفحه ای که روزنامه لیبراسیون بریک نسخه از آن دست یافت، به عنوان مثال به جملاتی مانند " هرکس که خواهان سرنگونی رژیم است،باید دیوار بر سرش خراب شود"اشاره کرد؛جمله ای که دریکی از شبکه های تلویزیونی دولتی در اوج حملات سرکوبگرانه پخش می شد.

یا جمله "این نقطه کوچک ازنظرجغرافیایی" زیرا بحرین جزیره کوچکی است و هیچ راهی فراری وجود ندارد.

سازمانهای غیردولتی هم چنین اعلام کردند، کمیته تحقیق آل خلیفه؛ مسئول شناسایی ورزشکاران بحرینی است که دراندیشه شرکت در تظاهرات ضد نظام حاکم بودند.

این کمیته؛دراقدامی متناقض با منشورفدراسیون بین المللی دوچرخه سواری 120 ورزشکار و عضو باشگاههای ورزشی را از فعالیت بازداشت و 22 نفر را خودسرانه بازداشت کرد.

این فدراسیون که مقرش در منطقه ایگل سوئیس است در 14 ژوئیه نیز پرونده را به کمیته صدور مجوز تنها مرجع بررسی درخواست احتمالی بحرین ارجاع داد.

اما لابی سازمانهای دفاع از حقوق بشر به همینجا ختم نشد، این سازمانها 6 ژوئیه به 15 شرکت بزرگ تولید دوچرخه (بی ام سی، جاینت، کانوندال،تریک از بین دیگر شرکتها که هزینه آموزش شرکت کنندگان در مسابقات 2016 را برعهده دارند) خواست تا از طرح شاهزاده ناصر حمایت نکنند.

تاکنون نیز تنها شرکت " بی ام سی " در پایگاه رسمی خود از چندین ماه پیش با ارسال پیام کوتاه و مختصر، متعهد به عدم ارائه هرگونه تجهیزات به تیم بحرین شده است.

پربیننده ترین خبرها