هنگام حمله حیوانات درنده چه کنیم؟

هنگام حمله حیوانات درنده چه کنیم؟
يکشنبه 10 مرداد 1395 - 22:36

اگر علاقمند به طبیعت گردی و سفر به مناطق بکر هستید باید از خطر حیوانات درنده و وحشی نیز آگاه باشید و راه های مقابله با این حیوانات را بدانید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نشریۀ "دیلی میل" چاپ انگلیس توصیه های کارشناسان را برای برخورد با حیوانات درنده به این شرح ذکر کرده است:

- شیر
وقتی یک شیر را مقابل خود دیدید مهمترین کاری که باید بکنید این است که به او پشت نکنید و پا به فرار نگذارید. بلکه محکم بایستید و به او زل بزنید طوری که حس کند قرار است به او حمله کنید. از این طریق می توانید او را بترسانید.

- یوزپلنگ

یوزپلنگ معمولا حمله را شروع نمی کند پس همان کارهایی که هنگام مواجهه با شیر انجام می دهید در مقابل یوزپلنگ هم کارساز است، با این تفاوت که نباید به طور مستقیم در چشم هایش زل بزنید چون این کار از نظر او نوعی دعوت به مبارزه است.

- کوسه
کوسه ها معمولا یا از روی کنجکاوی به انسان ها نزدیک می شوند و یا احتمالا کاری کرده اید که خشمگین شده اند. شما احتمالا وقتی متوجه حضور کوسه می شوید که خیلی دیر شده و او بیش از حد به شما نزدیک شده است بنابراین با تمام توان باید به بینی او ضربه وارد کنید چون این حساس ترین عضو بدن این آبزی است و ممکن است بتوانید با این کار او را از خود دور کنید و نجات یابید.

- تمساح

اگر هنگامی که در خشکی و لب آب هستید تمساحی را در آب ببینید، باید گفت که آدم خوش شانسی هستید و کافی است با دویدن از محل دور شوید. اما اگر تمساح شما را در خشکی غافلگیر کند باید بدانید که نقطه ضعف این دوزیست هم بینی اوست. اگر یک دست یا پای شما میان آرواره های این جانور گیر افتاد، آن را نکشید تا آسیب بیشتری نبیند.

مارهای سمی
نقطه ضعف مارها سرشان است. بنابراین اگر مار به شما حمله کرد بدون توجه به دم درازش، فقط روی این نکته تمرکز کنید که چگونه می توانید سرش را هدف قرار دهید.
اگر فرصت فرار داشتید راه خود را عوض کنید و از مار دور شوید اما اگر شما را گزید، خیلی زود خودتان را به یک مرکز درمانی برسانید تا با دریافت پادزهر، مانع انتشار سم در تمام بدن خود شوید.
 

عنکبوت های سمی
عنکبوت را می توان به راحتی کشت اما مسأله این است که شما نمی دانید کدام عنکبوت ها سمی هستند. اگر عنکبوت شما را نیش زد، محل نیش را با آب و صابون و یا با ضدعفونی کننده ها بشویید.

202 ـ 211

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها