تعداد شهدای شکنجه در بحرین به 11 نفر رسید

تعداد شهدای شکنجه در بحرین به 11 نفر رسید
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 18:53

العالم ـ یک بازداشت شده دیگر بحرینی، بر اثر شکنجه در هنگام بازجویی در زندان مرکزی جو وابسته به دستگاه امنیت رژیم آل خلیفه به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سایت المنار به نقل از برخی منابع بحرینی اعلام کرد که "حسن جاسم حسن الحایکی" در اثر شکنجه در ساختمان تحقیقات جنایی و ساختمان 15 زندان جو که برای بازجویی و شکنجه بکار می رود، به شهادت رسید.

شهید حسن الحایکی به مدت 18 روز از 4 تا 21 ژوئیه 2016 (14 تیر تا 3 مرداد ماه) در معرض شکنجه ماموران امنیتی رژیم آل خلیفه قرار گرفت که به گفته خانواده اش در پی آن، از سخن گفتن و حرکت کردن عاجز ماند و پس از آن به زندان الحوض الجاف سلول 10 منتقل شد.

خانواده الحایکی از شکنجه فرزندشان با آویزان کردن وی با زنجیر به مدت 5 روز و کتک زدن او در هنگام بازجویی بویژه وارد کردن ضرباتی به ناحیه سر و دیگر مناطق حساس بدنش برای وادار کردن او به اعتراف به برخی از اتهامات خبر دادند.

آنها همچنین تاکید کردند که پسرشان بیش از 3 بار به ساختمان دادستانی کل بحرین به منظور امضای اعتراف نامه منتقل شده بود، اما وی در مرحله نخست از شدت ناتوانی قادر به سخن گفتن نبود و در بار دوم از امضا کردن خودداری کرد که در پی آن به شدت شکنجه شد؛ حسن الحایکی خواستار تعیین وکیل مدافع بود، اما این درخواست وی نیز با اعمال شکنجه بیشتر از سوی ماموران آل خلیفه مواجه شد.

وزارت کشور بحرین سریعا در بیانیه ای اقدام های نیروهای امنیتی آل خلیفه در شکنجه الحایکی را سرپوش گذاشته و با تبرئه این نیروها اعلام کرد که مرگ این شهروند بحرینی طبیعی بوده و وی در زمان بازداشت از مشکلات جسمی رنج می برده است.

با شهادت حسن الحایکی، تعداد بازداشت شدگانی که از تاریخ 14 فوریه 2011  بر اثر شکنجه در زندان های آل خلیفه به شهادت رسیده اند به 11 نفر رسیده است.

201-210-9 

پربیننده ترین خبرها