تقدیر اردوغان از مواضع بشار اسد در کودتا!

تقدیر اردوغان از مواضع بشار اسد در کودتا!
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 19:41

العالم - روزنامه صباح ترکیه نوشت: "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه از موضع "بشار اسد" در قبال کودتای نافرجام ترکیه تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم تارنمای رای الیوم امروز به نقل از روزنامه ترکیه‌ای صباح، گزارش کرد که رئیس‌ جمهوری ترکیه با تقدیر از موضع‌گیری بشار اسد، رئیس ‌جمهوری سوریه در قبال کودتای نافرجام ترکیه، گفته است که به رغم خصومت شدید بین او و همتای سوری‌اش، اسد کودتا را محکوم کرد در حالی که دیگر هم‌پیمانانش از پشت به او خنجر زدند.

اردوغان از مواضع عربستان، آمریکا و اروپا نسبت به کودتای نافرجام ترکیه انتقاد کرد و گفت: در حالی که ما نیازمند حمایت آنها بودیم آنها از پشت به ما خنجر زدند.

به نوشته این روزنامه ترکیه ای، اردوغان تهدید کرد که دست‌های خارجی را که از کودتای اخیر ترکیه حمایت کردند، رو می‌کند.

این اولین بار است که طی شش سال گذشته (از ابتدای آغاز بحران سوریه) اردوغان از همتای سوری‌اش تقدیر می‌کند و این شاخصه‌ای برای بازنگری در روابطش با کشورهای هم‌جوار و کاهش دشمنان و بیشتر کردن دوستانش است؛ مساله‌ای که بن علی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اخیرا بارها تاکید کرده که ترکیه به دنبال بهبود روابط با مصر، روسیه، اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و سوریه است.

در حالی بشار اسد کودتای اخیر ترکیه را محکوم کرده که دولت آنکارا در شش سال گذشته از تروریست های در حال جنگ در سوریه حمایت های همه جانبه کرده و همواره به دنبال سرنگونی دولت قانونی و منتخب سوریه بوده است. 

منابع رسمی ترکیه تاکنون درباره سخنان اردوغان درباره سوریه اظهار نظر نکرده اند.

202-201-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها