نتیجه تحقیق قضائی درباره جنایت ارتش نیجریه درحق شیعیان

نتیجه تحقیق قضائی درباره جنایت ارتش نیجریه درحق شیعیان
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 22:59

العالم - یک تحقیق قضایی در استان کادونا در نیجریه ، تایید کرد که ارتش این کشور در حق شیعیان مرتکب جنایت و کشتار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، براساس این تحقیق ارتش نیجریه با حمله به شهر زاریا در شمال نیجریه و خشونت شدید طی سه روز 348 نفر از شیعیان ساکن این شهر را به قتل رساند.

یادآور می شود عفو بین الملل هم اردیبهشت ماه امسال در گزارشی از جنایات ارتش نیجریه در کشتار شیعیان در دسامبر 2015 (آذر 1394) پرده برداشت.

در پی یورش ارتش نیجریه به محل اقامت شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا و همچنین حسینیه شیعیان، درآذرماه سال گذشته صدها تن از جمله سه فرزند زکزاکی کشته شدند.

نیروهای نیجریه همچنین در حمله به منزل شیخ زکزاکی، وی را دستگیر کردند. براساس گزارش‌های منتشر شده، نظامیان نیجریه پیش از این دستگیری، آنهایی را که قصد حفاظت از شیخ زکزاکی داشتند، کشتند.

شیخ زکزاکی در این حمله زخمی و به همراه ده‌ها تن از همراهانش بازداشت شد.

عفو بین الملل در گزارش خود آورده است ارتش نیجریه در روزهای 12 و 14 دسامبر (21 و 23 آذر) بیش از 350 تن از شیعیان این کشور را به صورت غیرقانونی قتل عام کرده است.

همچنین عفو بین الملل تصاویری ماهواره‌ای به گزارش خود ضمیمه کرده است که محل گورهای جمعی شیعیان در نیجریه را نشان می‌دهد.

یوسف یکی از شاهدان کشتار شیعیان نیجریه گفت سربازان مرکز بهداشتی واقع در حسینیه  را به آتش کشیدند و دهها نفر بر اثر آن کشته شدند.

وی گفت: «آنهایی که در این حمله به شدت مجروح شده بودند و نتوانستند فرار کنند، زنده در آتش سوختند.»

عفو بین الملل اعلام کرد تحقیقاتی در فوریه 2016 انجام داده و با 92 تن از جمله زخمی شدگان در این حمله و خانواده‌های آنان، شاهدان عینی، وکلا و پزشکان در این رابطه گفتگو کرده است.

9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها