دلیل هیات ریاض برای ترک مذاکرات صلح یمن

دلیل هیات ریاض برای ترک مذاکرات صلح یمن
دوشنبه 11 مرداد 1395 - 23:29

العالم - هیات ریاض با بهانه کردن شرط حوثی ها برای اصلاح اساسی در پیش نویس طرح صلح پیشنهادی سازمان ملل متحد، از خارج شدن از مذاکرات کویت خبردادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، منابع یمنی روز دوشنبه از تصمیم هیات ریاض (هیات عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن) برای ترک کویت محل برگزاری مذاکرات صلح گروه های یمنی خبر دادند.

به گزارش اسکای نیوزعربی، مسئولان هیات وابسته به عبدربه منصور هادی مدعی شدند: دلیل ترک مذاکرات صلح یمن آن است که حوثی ها (انصارالله یمن) شرط رسیدن به توافق را اصلاح اساسی در پیش نویس صلح پیشنهادی سازمان ملل متحد می دانند.

این هیات مدعی شده است که در بین اصلاح طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد: تشکیل دولت وحدت ملی پیش از عقب نشینی و تحویل سلاح آورده شده است که به ادعای این هیات، با روح طرح اخیر و قطعنامه 2216 شورای امنیت ملل متحد تناقض دارد.

هیات مذاکره کننده دولت مستعفی یمن تاکید کرد: وی با طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد موافقت کرده است و ماندن این هیات در کویت تنها به دلیل دریافت پاسخ مناسب از طرف دیگر بوده است که هیچ سودی ندارد و همین امر سبب شده است تا تصمیم به ترک کویت محل ترک مذاکرات صلح یمن بگیرد.

این درحالی است که اسماعیل ولد شیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن پیشتر گفته بود: طرح پیشنهادی سازمان ملل متحد زمینه لازم را برای راه حل بحران یمن فراهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، حمزه الحوثی عضو هیات ملی یمن در گفت وگوهای کویت گفت: پیشنهادهای روز گذشته ولد شیخ فرستاده سازمان ملل به یمن درباره مسائل امنیتی نمی تواند اساس توافقی باشد که برخی ها دوست دارند آن را بر ما تحمیل کنند.

 

پربیننده ترین خبرها