ابعاد تازه ای از فساد سیاستمداران عراق

ابعاد تازه ای از فساد سیاستمداران عراق
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 13:32

یکی ازنمایندگان مجلس عراق از دست داشتن عضو دفتر سیاسی اتحاد نیروهای عراقی در فسادهای این کشور خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "مشعان الجبوری"، نماینده مجلس عراق، گفت: «حیدر الملا، عضو دفتر سیاسی اتحاد نیروهای عراقی (اهل تسنن) و سخنگوی فهرست العراقیه (فهرست لیبرال ها)، برای معامله و دستیابی به موقعیت های خاص، درهمه جلسات بازجویی شخصیت ها شرکت می کرد».

وی درگفت وگو با پایگاه "السومریه نیوز" تصریح کرد: «فساد سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق در زمینه فروش پست ها و چانه زنی های طایفه ای وی برای اهل تسنن در زمینه قراردادها و معاملات کاملا مشخص است».
نماینده مجلس عراق هم چنین به نقش حیدر الملا یکی از سیاستمداران این کشور دراین فسادها اشاره کرد. الجبوری گفت: «حیدر الملا برای معامله و دستیابی به موقعیت های خاص، درهمه جلسات بازجویی شخصیتها شرکت می کرد».
وی افزود: «درتحقیقات به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که وی با وزیر کشاورزی قرارداد 100 میلیون دلاری برای خرید کود شیمیایی از دولت قطر بسته و به خاطر آن 10 میلیون دلار تقاضا کرده است».

"خالد العبیدی" وزیر دفاع عراق نیز روز دوشنبه گفت: «حیدر الملا از او (خالد العبیدی) باج گیری کرده است تا نگذارد الفتلاوی از وی در پارلمان سئوال کند».

وی هم چنین برادران رئیس پارلمان عراق را به درخواست های شخصی برای انتقال و جا بجایی کارمندان این وزارتخانه متهم کرد.

حیدر الملا روز دوشنبه، ضمن ابراز شگفتی از اتهامات وزیر دفاع علیه خود، آن را نادرست دانست و از تصمیم خود مبنی بر شکایت از العبیدی به خاطر این اتهامات خبر داد.

217-211-220

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها