انصارالله:راهکارهای تحمیلی را هرگز نخواهیم پذیرفت

انصارالله:راهکارهای تحمیلی را هرگز نخواهیم پذیرفت
سه شنبه 12 مرداد 1395 - 14:47

کویت (العالم) ـ رئیس تیم مذاکره کننده جنبش انصارالله در مذاکرات کویت گفت: تشدید حملات متجاوزان به یمن در جبهه های درگیری بسیار خطرناک است وفرایند گفت وگوهای صلح در کویت را متزلزل می کند.

"محمد عبدالسلام " در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهارداشت: مردم یمن هر اندازه که شمار قربانیان افزایش یابد، تسلیم نخواهند شد.

وی افزود: ما با صدور بیانیه ای، از دولت کویت که از 60 روزپیش میزبان این رایزنی ها بوده است، قدردانی کردیم.

توافق همه جانبه

رئیس تیم مذاکره کننده جنبش انصارالله در مذاکرات کویت گفت: دراین بیانیه تاکید کردیم که به دنبال این هستیم که دراین هفته به توافق همه جانبه و کاملی دست یابیم و ساختار ریاست جمهوری، هم چنین تشکیل دولت وحدت ملی و مسائل مربوط به وضعیت امنیتی، اقتصادی و وضعیت بشردوستانه و هم چنین مسائل مربوط به لغو محاصره مردم مظلوم یمن و خارج شدن از بند هفتم منشور سازمان ملل و تحقق دیگرحقوق قانونی مردم یمن را بررسی کنیم.

کارشکنی هیات ریاض

وی افزود: مذاکرات انجام شده، گسترده وشامل راهکارهای کاملی بود اما هیات ریاض ( هیات عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن) تلاش کرد تا این مساله را فقط امنیتی جلوه دهد و فقط به بعد نظامی آن بپردازد و در مذاکرات به دنبال القای این بود که نمی توان به دنبال راهکار سیاسی بود.

عبدالسلام خاطرنشان کرد: ما دیدگاههای سیاسی نماینده سازمان ملل را دریافت کردیم و آن را بررسی می کنیم.

وی افزود: بحرانی شدن وضعیت مناطق درگیری از سوی نیروهای متجاوز بسیار خطرناک است و فرایند صلح یمن در نشست کویت را تحت تاثیر قرار می دهد به ویژه این که هم اکنون در مرحله پایانی این گفت وگوها قرار داریم.

حملات عربستان سعودی به مردم بی دفاع یمن
عبدالسلام گفت: طرفهای متجاوز و در راس آنان عربستان سعودی با حملات هوایی و حمایت از مزدوران خود و تشویق نان به ادامه تجاوزات، مردم یمن را هدف قرار داده اند.

وی تصریح کرد: موضع ما مشخص است، عبدالملک الحوثی، رهبر انصارالله یمن، نیزدر سخنرانی آخر خود آشکارا درباره روند مذاکرات و راهکارها سخن گفت.

مردم یمن تسلیم نمی شوند
عبدالسلام خاطرنشان کرد: مردم یمن هر اندازه که این جنگ و تجاوزگری طولانی شود و کشتارها ادامه یابد به راه خود ادامه می دهد و تسلیم نمی شوند.
وی افزود: ما نمی توانیم راهکارهای تحمیل شده را بپذیریم، زیرا مردم یمن برای کرامت، عزت و زندگی خود ارزش قائل هستند.
رئیس هیات مذاکره کننده یمن در گفت وگوهای کویت اظهار داشت: توپ هم اکنون در زمین طرف دیگر و جامعه بین الملل است آنها باید بدانند آنچه که ما به دنبال آن هستیم راهکار گسترده، کامل و عادلانه برای همه طرفهاست تا همه در چارچوب سیاسی در آینده کشور مشارکت کنند.

وی افزود: متجاوزان در حدود یک سال، افزون بر محاصره ظالمانه مردم یمن، با بمب و گلوله مردم بی دفاع را مورد حمله قرار دادند اما این مساله ملت یمن را از ادامه راه منصرف نکرد و به تسلیم وانداشت.
عبدالسلام گفت: محافل بین المللی باید به طرفهای متجاوز اعمال فشار کند تا به تجاوز خود پایان دهند زیرا جنگ علیه ملت یمن بیهوده و بدون توجیه است.

217-211-9

پربیننده ترین خبرها