مدارک زن ناشناس روس در بالگرد سرنگون شده

مدارک زن ناشناس روس در بالگرد سرنگون شده
چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 22:31

پس از گذشت دو روز، همچنان درباره حادثه سرنگونی بالگرد روسی "میل 8" در سوریه، ازجمله هویت سرنشینان نظامی این بالگرد ابهامات زیادی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم  به محض اعلام خبر سرنگونی بالگرد روسی در حومه ادلب شرقی نزدیک منطقه " سراقب" در روز دوشنبه گذشته، فعالان وابسته به مخالفان سوری، تصاویر و ویدیوهایی دردناک را از اجساد سوخته شده در داخل این بالگرد منتشر کردند. همچنین تصاویری ازاسناد شخصی دو نفراز پنج نظامی سرنشین این بالگرد از جمله یک زن، درشبکه اینترنت منتشر شد.
به نوشته "روسیا الیوم"، درابتدا، بسیاری از روس ها در درستی این اسناد ازجمله کارت شناسایی فردی به نام "اولیگ شیلاموف" و گواهینامه رانندگی همان شخص و گواهینامه رانندگی شخصی دیگر مربوط به زنی ناشناس تردید کردند.
معلوم نیست چرا نظامیان روس، مدارک شخصی داخل کشور را که نمی توانند در خارج از کشور از آن به عنوان کارت شناسایی استفاده کنند، با خود به همراه داشته اند، به ویژه اینکه این مدارک در ماموریت بسیار خطرناک آخر آنان به شهر حلب همراه آنان بوده است.
منابع نظامی روس اعلام کردند سرگرد اول" اولیگ شیلاموف"  29 ساله یکی از کادر سه نفره پرواز بود.
این منابع همچنین، خلبان " رومان بافلوف" (33 ساله) و" الکسی شوروخوف" (41 ساله) را دوعضو دیگر کادر پرواز معرفی کردند.
هنوزنام دو نظامی دیگری که در داخل بالگرد بوده اند، اعلام نشده است.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که آن ها، دو نفر از افسران مرکز آشتی روسیه در پایگاه " حميميم" هستند.
روزنامه "کومسومولسکایا برافدا" در تحلیلی مفصل درباره معمای هویت این زن نوشت " بعید نیست که همراه داشتن مدارک شناسایی داخلی نزد سرنشینان این بالگرد، بخشی از روش اخفای هویت ویژه نظامیان روس در اجرای ماموریت های محرمانه در حلب بوده باشد.
این روزنامه درعین حال نوشت که به نظر می رسد که گواهینامه رانندگی زن ناشناس، تقلبی باشد.
مساله قابل توجه این است که این برگه (گواهینامه) به شکلی بسیار عجیب سوخته است، به شکلی که خواندن نام فرد کشته شده یا خانواده آن غیرممکن است و بر روی این کارت، فقط علامت های ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی روسیه مشخص است، اما عکس زن جوان بر روی این مجوز، تقریباً بر اثر آتش آسیب ندیده است.
این روزنامه درعین حال احتمال داد که این سند مربوط به مترجم روس با درجه افسر باشد که درعملیات انسانی درحلب شرکت کرده است.
این روزنامه به نقل از " اندره گریچانوک " نوشت تصویری که بر روی گواهینامه است، به هیچ وجه استانداردهای گرفتن عکس در پلیس راهنمایی و رانندگی روسیه را ندارد.
وی افزود که چنین گواهینامه هایی دو ستون اضافه مربوط به محل و تاریخ تولد و نیز محل اقامت به همراه نام و نام خانواده و نام پدر دارد، اما این دو ستون، در سند منسوب به زن ناشناس مشخص نیست.
این کارشناس همچنین گفت که پلیس راهنمایی و رانندگی روسیه از سال 2008 به بعد، صدور این گونه گواهینامه ها را متوقف کرده است و زمان اعتبار این گواهینامه فقط ده سال است و این بدان معناست که چنین گواهینامه هایی در سوریه دیگر بسیار کم یاب هستند.
این روزنامه همچنین نوشت که فرماندهی گروه نیروهای روسیه در سوریه طی همکاری با سازمان اطلاعات این کشورو شبکه مزدوران نظامی، همه تلاش خود را برای بازگرداندن اجساد کشته شدگان به کشور به کار می گیرد.
به نوشته این روزنامه،افسران مرکز آشتی روسیه در حمیمیم تماس هایی را با اهالی مناطق نزدیک به مکان سقوط بالگرد برقرار کرده اند و دراین حال، نیروهای یگان ویژه سوری عملیات جستجوی گسترده را در منطقه آغاز کرده اند، چرا که گمان می رود تروریست ها اجساد را به سرقت برده و مخفی کرده اند.
هنوز هیچ یک از گروه های مسلح در سوریه، مسئولیت حمله به این بالگرد روسی را برعهده نگرفته است.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها