شهادت 40 کودک فلسطینی در سرزمین های اشغالی

شهادت 40 کودک فلسطینی در سرزمین های اشغالی
پنج‌شنبه 14 مرداد 1395 - 20:33

یک دیپلمات فلسطینی در سازمان ملل تاکید کرد که کودکان فلسطین در معرض کشتار و تروریسم رژیم صهیونیستی قرار دارند و از (آغاز انتفاضه قدس در ) ماه اکتبر سال گذشته تاکنون بیش از 40 کودک فلسطینی به شهادت رسیده اند که تعدادی از آنها در جریان اعدام های میدانی غیر قانونی جان خود را از دست داده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع آمریکایی اعلام کرد ، "نادیه رشید" کاردار دفتر نمایندگی فلسطین در سازمان ملل، در جریان نشست شورای امنیت درباره "کودکان و منازعات مسلحانه" که به ریاست وزیر خارجه مالزی رئیس دوره ای شورای امنیت طی ماه آگوست جاری برگزار شد، خاطر نشان کرد که جهان با چالش های خطرناکی در زمینه حمایت از کودکان آسیب دیده از درگیری های مسلحانه و آثار و تبعات مخرب و طولانی مدت آنها بر روی میلیون ها کودک مواجه است و این نیازمند مداخله فوری و جدی جامعه بین المللی و تلاش برای مقابله با این چالش های بی سابقه است.
وی افزود ملت فلسطین و به ویژه کودکان در اراضی اشغالی فلسطین و به خصوص قدس نزدیک به نیم قرن است که در معرض اشغالگری رژیم صهیونیستی و نقض حقوق شان قرار دارند و با وجود قوانینی که ضامن حمایت از غیر نظامیان در اراضی تحت اشغال طرف های خارجی هستند، کودکان فلسطینی همچنان در معرض کشتار و تروریسم رژیم اشغالگر قدس قرار دارند.
رشید همچنین به مسائل ذکر شده در گزارش بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد درباره کودکان و درگیری های مسلحانه و تعدادی دیگر از گزارش های سازمان های حقوق بشر بین المللی؛ از جمله سازمان های حقوق بشر اسرائیلی اشاره کرد که در آنها به توسل این رژیم به قدرت نظامی بی رویه و کشتار غیر قانونی فلسطینیان اشاره شده است و این در حالی است که هیچ نشانه ای از این مساله وجود ندارد که این کودکان خطر یا تهدیدی برای نظامیان صهیونیستی بودند. وی افزود در این درگیری ها بیش از 2600 کودک فلسطینی هم در نتیجه استفاده اسرائیل از گلوله های جنگی علیه کودکان بی پناه زخمی شده اند.
این دیپلمات فلسطینی خاطر نشان کرد که در بازه زمانی مشمول گزارش دبیر کل سازمان ملل، بیشترین تعداد ممکن از کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده اند و شمار کودکان بازداشت شده تنها در قدس اشغالی به 80 نفر می رسد که 136 نفر از آنها در سنین 7 تا 11 سالگی قرار دارند و مشمول مسئولیت کیفری نمی شوند. وی افزود این کودکان در زندان ها و بازداشتگاه های صهیونیستی در معرض اشکال مختلف شکنجه های جسمی و روانی قرار دارند و شهرک نشینان صهیونیست نیز به اقدامات خشونت بار و تروریستی خود علیه فلسطینیان از جمله کودکان ادامه می دهند.
در گزارش بان کی مون دست کم به 20 مورد حمله شهرک نشینان صهیونیست که منجر به زخمی شدن کودکان فلسطینی شده، اشاره شده است که از جمله آنها می توان به حادثه به آتش کشیده شدن منزل خانواده دوابشه در تاریخ 31 ژوئیه سال 2015 اشاره کرد که منجر به شهادت "علی" نوزاد شیرخواره و 18 ماهه این خانواده و پس از آن پیوستن "ریهام" و "سعد" مادر و پدر این نوزاد شیرخواره به فرزند شهیدشان به فاصله یک هفته شد و "احمد" تنها بازمانده این خانواده هم دچار سوختگی شدید شد.
نادیه رشید در سخنرانی خود تاکید کرد که رژیم صهیونیستی در کنار این تجاوزات خطرناک به مجازات دستعه جمعی فلسطینیان از طریق تخریب منازل و حملات به مدارس و بیمارستان ها ادامه می دهد و کودکان باریکه غزه هم به خاطر سه جنگ متوالی رژیم صهیونیستی در عرض 6 سال در وضعیت روانی ناگواری به سر می برند؛ به طوری که بیش از 44 هزار کودک فلسطینی همچنان آواره هستند و محاصره غیر قانونی نزدیک به 10 ساله هم نوعی مجازات دسته جمعی و جنایت جنگی علیه ساکنان این منطقه به شمار می رود.
رشید بر لزوم توقف تمامی این تجاوزات و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و به ویژه کودکان تاکید کرد و گفت جامعه بین المللی و شورای امنیت باید به مسئولیت های خود در قبال کودکان فلسطین و محاکمه قانون شکنان عمل کنند؛ چرا که «کودکان فلسطین شایستگی چنین زندگی سراسر ترس و تحقیر را ندارند، بلکه باید در کمال صلح، آزادی، کرامت و امنیت در کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس زندگی کنند.»

9

پربیننده ترین خبرها