آیا اردوغان برای سرنگونی اسد به دیدار پوتین می‌رود؟

آیا اردوغان برای سرنگونی اسد به دیدار پوتین می‌رود؟
جمعه 15 مرداد 1395 - 14:46

سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در عقب نشینی آشکار از مواضع پیشین خود، تأکید کرد که کشورش، روسیه را به عنوان شریک خود در یافتن راه برون رفت از بحران سوریه می داند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، به نقل از «شام تایمز»، ابراهیم کالین گفت: «ما همیشه به دنبال راهی برای همکاری با روسیه دربارۀ این موضوع (حل بحران سوریه) بودیم و به آینده امیدواریم. ما خواستار همکاری فوری با روسیه برای تضمین فرآیند انتقال سیاسی در سوریه هستیم».
سخنگوی رجب طیب اردوغان خاطرنشان کرد که سران دو کشور در پاییز سال 2015 در سوچی و سپس در مسکو با یکدیگر دیدار و دربارۀ راه های برقراری ثبات در سوریه بحث و تبادل نظر کرده اند.
وی ضمن تأکید بر خطر بحران سوریه برای کل منطقه و نیز امنیت و ثبات جهانی افزود: «کشور ما بیشترین زیان را از بحران سوریه دیده و از این رو به دنبال راه حل فوری و دائمی برای این مشکل است، اما تا کنون به مرحله ای نرسیده ایم که بتوان گفت امیدی برای حل سیاسی بحران سوریه پیدا شده است».
"کالین" در ادامه مدعی شد: «موضع کشور من دربارۀ آیندۀ بشار اسد رئیس جمهور سوریه تغییری نکرده و سخن از باقی ماندن اسد در رأس قدرت به معنای سخن از ادامۀ جنگ است».
سخنگوی اردوغان ادعا کرد دیدگاه کشورش نسبت به آیندۀ سیاسی سوریه بر «ضرورت ایجاد نظام سیاسی تکثّرگرای فراگیر که دمکراتیک، قانونی و مورد قبول همۀ سوری ها باشد» مبتنی است.
ابراهیم کالین خاطرنشان کرد که اردوغان در دیدار با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود، روابط دوجانبه و اوضاع سوریه و مبارزه با تروریسم را به بحث و گفت و گو خواهد گذاشت.
وی با تأکید بر این که هیچ مشکلی در زمینۀ تأمین امنیت گردشگران روس در ترکیه وجود ندارد، خاطرنشان کرد که مذاکرات میان این دو رئیس جمهور در پترزبورگ به تسریع فرایند عادی سازی روابط دوجانبه کمک خواهد کرد.


202-220
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها