عربستان؛ عامل گرسنگی و آوارگی کارگران فیلیپینی

عربستان؛ عامل گرسنگی و آوارگی کارگران فیلیپینی
شنبه 16 مرداد 1395 - 18:59

العالم - فیلیپین از تصمیم خود برای اعزام هیات هایی به عربستان با هدف کمک به اتباع فیلیپینی که در پی کاهش قیمت نفت شغل خود را از دست داده اند، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از پایگاه" القدس العربی"، وزارت امور خارجه فیلیپین دربیانیه ای اعلام کرد: برای ارائه کمک های فوری انسانی، حقوقی و کنسولی به کارگران فیلیپینیِ سرگردان در اردوگاه های کار درمناطق مختلف عربستان روز چهارشنبه ( 20 مرداد) هیاتی عازم آن کشور می شود.

دراین بیانیه آمده است که هدف از این ماموریت، ارائه کمک به فیلیپینی هایی است که به علت نداشتن شغل و درآمد غذا ندارند و نیازمند کمک های فوری درمانی و دیگر انواع کمک هستند.

به موجب بیانیه یاد شده، همچنین هیاتی عالیرتبه از مسئولان بلندپایه دولت فیلیپین دراسرع وقت، برای مذاکره درباره راه حل های فوری و درازمدت با شرکای دولت سعودی به این کشور می روند.

" سیلوستر بیلو" وزیر کار دولت فیلیپین درمصاحبه ای که از شبکه " ای بی اس – سی بی ان" پخش شد، گفت " رودریگو دوترته" رئیس جمهوری فیلیپین دستور داده است که همه فیلیپینی های سرگردان درعربستان در اسرع وقت به کشور بازگردانده شوند".

فعالان درزمینه حقوق کارگران در فیلیپین هفته جاری اعلام کردند " گرسنگی برخی از فیلیپینی ها را به گدایی و جستجوی غذا در میان زباله ها وادار کرده است".

یک مسئول انجمن " میگرانتی" که در زمینه حقوق کارگران مهاجر فعالیت می کند، گفته بود " برخی از فیلیپینی ها بعد از چند ماه بی پولی به علت نگرفتن حقوق، مجبور شدند برای زنده ماندن گدایی کنند".

دولت فیلیپین تعداد کارگران این کشور را که درگیر این بحران شده اند، حدود 9 هزار نفر اعلام کرده اند، اما انجمن " میگرانتی" اعلام کرده است که بیست هزار کارگر فیلیپینی در اوضاعی ناامید کننده به سر می برند و به دلیل عدم اعطای ضمانت نامه به آن ها و یا نداشتن گذرنامه قادر به بازگشت به کشورشان نیستند.

میلیون‌ها آسیایی فقیر درکشورهای حوزه خلیج فارس کار می کنند. جعیت‌های حقوق بشر می‌ گویند که بسیاری از آنها مورد سوء استفاده، تجاوز و ظلم و ستم قرار می گیرند.

215-9

پربیننده ترین خبرها