درگیری شدید در محورهای جنوب غرب حلب+ویدیو

يکشنبه 17 مرداد 1395 - 08:58

خبرنگار العالم در سوریه از درگیری شدید بین ارتش سوریه و گروه های مسلح در تمام محورهای مناطق جنوب غربی حلب خبر داد.

ربیع کله وندی، خبرنگار العالم در حلب گزارش کرد که ارتش سوریه این مناطق را جنگی اعلام کرده است ضمن اینکه با عقب نشینی از برخی مناطق جنوب غرب حلب، در خطوط دفاعی جدیدی موضع گرفته است.
ارتش سوریه و هم پیمانانش حمله شدید گروه های تروریستی را به دانشکده توپخانه در حلب دفع کردند.
براساس این گزارش ارتش و هم پیمانانش همچنین حمله گروه های مسلح به محور "الراموسه" را دفع کرده و اجازه هیچ گونه پیشروی را به آنها ندادند. ارتش ادعای گروه های تروریستی مبنی بر تصرف میدان "الراموسه" را تکذیب کرد.
درهمین حال نیروهای ارتش و همپیمانانش با آزادسازی قلعه "شلف" در جنوب شرق "کنسبا" در حومه لاذقیه، به پیشروی میدانی جدیدی را در غوطه شرقی در حومه دمشق در سه محور مهم دست یافتند با این پیروزی، مسیر پیشروی به سمت منطقه استراتژیک دوما هموار می شود.
همچنین با پیشروی درمنطقه ای به وسعت یک کیلومترمربع در ضلع غربی شهر در مجاورت المعظمیه، خطوط انزوای گروه های تکفیری در داریا را تکمیل شد. این در حالی است خشم اهالی برخی شهرک های غوطه از وجود عناصر مسلح پیوسته در حال تشدید است.
در شهر منبج نیز، اطلاعات جسته و گریخته ای درباره تصرف این شهر - که یکی از پایگاه های مهم گروه تروریستی داعش در استان حلب به حساب می آید – پس از یک سلسله زد و خوردهای شدید دو ماهه، توسط نیروهای جبهه دموکرات سوریه به دست آمده است.
گروه موسوم به دیده بان سوری وابسته به مخالفان خارج نشین سوری، تأکید کرد که نیروهای جبهه دموکرات سوریه، این شهر را به طور کامل به تصرف خود درآورده اند ودر حال پاکسازی شهر و تعقیب تروریست های داعشی باقی مانده ای هستند که خود را در میان مردم پنهان کرده اند. شرفان درویش، سخنگوی گروه موسوم به شورای نظامی شهر منبج گفت که نیروهای جبهه دموکرات سوریه 90 درصد این شهر را به تصرف خود درآورده اند.
عدنان ابو امجد، از فرماندهان نیروهای جبهه دموکرات تصریح کرد که این نیروها با توجه به اینکه عناصر داعش از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، با احتیاط شدید به پیشروی خود در شهر ادامه می دهند.

208-9

پربیننده ترین خبرها