حکم قضایی آمریکا درباره برنامه استفاده از پهپاد

حکم قضایی آمریکا درباره برنامه استفاده از پهپاد
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 10:18

دولت امریکا نسخه جدیدی از سیاست استفاده از پهباد برای حمله هوایی در مناطق دور دست منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، اتحادیه آزادی های مدنی امریکا اعلام کرد به دنبال طرح شکایتی مربوط به "آزادی اطلاعات" در سال گذشته، دولت امریکا نسخه جدیدی از سیاست باراک اوباما، رئیس جمهوری این کشور را درباره عملیات پهپادهای این کشور در خارج منتشر کرده است.
خبرگزاری رویترز نوشت به دنبال صدور رأی قاضی "کالین مک ماهون"، قاضی دیوان جزایی امریکا – که وزارت دادگستری این کشور را ملزم به انتشار اسناد معروف به "پلی بوک" کرده است؛  منشور "توجیه سیاسی ریاست جمهوری" و دیگر اسناد مربوط به وزارت دفاع امریکا منتشر می شوند.
در این منشور، قانون و اصولی که دولت باید به هنگام حمله به اهداف مشخص رعایت کند، تشریح شده است.
اوباما در سال 2013 و در شرایطی که فشار نمایندگان مجلس و کنگره امریکا و نیز جمعیت های حقوق بشر بر دولت این کشور برای شفاف سازی در زمینه عملیات مبارزه با تروریسم به اوج رسیده بود، متعهد به شفاف سازی بیشتر در این زمینه شده بود.
گفتنی است اجرای عملیات حمله هوایی در آن سوی دریاها، با استفاده پهپاد، بخشی از عملیات مبارزه با تروریسم که امریکا مدعی پرچمداری آن بود.
دولت امریکا پیوسته بر ضرورت استفاده از پهپاد برای حمله به "القاعده" و دیگر گروه های افراطی در کشورهایی مثل پاکستان، افغانستان و یمن تأکید کرده است.
اما در مواردی استفاده از پهپاد، به قتل عام غیرنظامیان و دامن زدن به خشم شهروندان در کشورهای هدف منجر می شود.

208-9

پربیننده ترین خبرها