ارتباط عاملان حملات آلمان با عناصری در عربستان

ارتباط عاملان حملات آلمان با عناصری در عربستان
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 11:33

پلیس آلمان در روند تحقیقات خود درباره حملات اخیر این کشور، که احتمال داده می شد از پیش برنامه ریزی شده اند، به موضوع غافلگیر کننده ای برخورد.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، پلیس آلمان در حین تحقیقات خود دریافت که دو تن از عاملان حمله در این کشور، با برخی عناصری که گمان می رود وابسته به گروه تروریستی داعش باشند در ارتباط بوده اند.
این عناصر در عربستان به سر می برند و حتی ممکن است همین افراد به طور مستقیم دستور اجرای حمله های مذکور در آلمان را داده باشند.
این اطلاعات جدید که در گزارش رسانه های آلمانی و چند روزنامه و خبرگزاری و پایگاه های اینترنتی اروپا منتشر شده حکایت از آن دارند که پلیس آلمان با دسترسی به فایل ضبط شده تماس های یک پناهنده سوری و یک نوجوان 17 ساله افغانستانی، که با چاقو به سرنشینان یک قطار حمله کرده بود، به حقایق جدیدی از این پرونده پی برده است.
پلیس با اشاره به این موضوع که این پناهنده سوری و نوجوان افغانستانی هر یک از عناصر گروه تروریستی داعش در عربستان، دستور گرفته اند، خاطرنشان کرد که این فایل ضبط شده نشان می دهد که این دو نفر درباره چگونگی اجرای حمله به نحوی که بیشترین قربانی را داشته باشد توجیه شده اند.
پلیس توانست به ارتباط بین این پناهنده سوری 27 ساله به نام محمد دلیل، و نیز نوجوان افغانی به نام ریاض خان احمد زای، که هر دو با استفاده از سلاح سرد مرتکب جنایت شده بودند پی ببرد.
احمد زای روز 18 ژوییه گذشته، (28 تیرماه) با یک تبر و کارد به مسافران یک قطار حمله کرده و 5 نفر را مجروح کرد. محمد دلیل نیز پس از مجروح کردن 15 نفر، توسط پلیس کشته شد.
روزنامه فایننشیال تایمز، چاپ لندن می نویسد ماجرای پناهجویان سوری در آلمان، تبدیل به مشکل دامنه داری برای آنگلا مرکل، صدر اعظم این کشور شده است. در این بین حمله یکی از پناهجویان سوری به مردم این کشور، برای مرکل قوز بالا قوز شده است و مخالفت برخی شهروندان آلمان با سرازیر شدن پناهجویان خارجی به کشورشان را بیش از پیش تقویت کرده است.
مجله "در اشپیگل" آلمان هم نوشت احمد زای، نوجوان افغانستانی قبل از ارتکاب حمله با عناصری از گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است. اما نکته غافلگیر کننده در این مورد، که در تحقیقات پلیس کشف شد این است که افرادی که وی با آنها در ارتباط بوده است، در عربستان زندگی می کنند و همانها به این نوجوان توصیه می کردند که عملیات را چگونه انجام دهد که بیشترین قربانی را داشته باشد.

208-9

پربیننده ترین خبرها