آخرین وضعیت نبرد در جنوب حلب+فیلم

يکشنبه 17 مرداد 1395 - 12:17

العالم – به دنبال شدت یافتن درگیری میان نیروهای ارتش سوریه و گروههای تروریستی در حلب، نیروهای سوری از جنوب این شهرعقب نشینی کردند ، درحالی که درگیری و عملیات نظامی به شدت ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، نیروهای ارتش سوریه با توجه به شدت یافتن حملات گروههای مسلح و به منظور کاهش تلفات، از برخی مناطق عقب نشینی کردند.
با این وجود مناطق جنوب حلب همچنان ناامن است و درحالی که طرفین در زمین بایکدیگر درگیر هستند، عملیات و بمباران های هوایی شدید هم در منطقه ادامه دارد.
همچنین برخلاف ادعای گروههای معارض  که از دیروز با عملیات روانی خبر از پیروزی و آزادسازی منطقه راموسه می دهند، درگیری های شدید نظامی دراین منطقه پایان نیافته و با توجه به تامین نشدن امنیت  جاده راموسه ، امکان دستیابی سلاح و آذوقه برای گروههای تروریستی تحت محاصره که اکنون تحت عنوان جیش الفتح در این منطقه متحد شده اند فراهم نیست. به این ترتیب نیروهای تروریست زیر آتش سنگین ارتش سوریه امکان تحرک و تردد ندارند و نمی‌توانند براحتی به مرکز شهر رفت و آمد کنند.
براساس این گزارش ارتش سوریه تا اوایل بامداد امروز مقابل حملات بسیار سنگین تروریست‌ها مقاومت کرد اما سرانجام جیش الفتح با عملیاتهای انتحاری متعدد و شدید، از محور «راموسه» به قسمت جنوبی حلقه محاصره حلب نفوذ کرد و عملا محاصره را در حالت شکست قرارداد؛ اما جیش الفتح هنوز امکان تردد امن را ندارد و در حقیقت منطقه راموسه زیر آتشباری دو طرف قرار دارد.
بر اساس گزارش های میدانی از جریان نبرد 48 ساعت گذشته در حلب، نیروهای مقاومت غروب روز گذشته توانستند بخشهای غربی «الراموسة» را که توسط تروریستها اشغال شد پس بگیرند و اقدام به پاکسازی دو دانشکده توپخانه ونظامی کنند. در مرحله اول این عملیات حدود 70 تروریست از جمله 5 سرکرده میدانی از «فیلق الشام و احرارالشام» کشته شدند.
از اواخر دیشب «نورالدین زنکی، فیلق الشام، جبهه النصره (جفش) و  و الترکستانی» مجددا حملات خود را از شرق روستای «المشرفة، ارتفاعات احد و موته» به مواضع نیروهای مقاومت در دانشکده نظامی و توپخانه آغاز کردند.
تروریستها این دو دانشکده را با بخصوص با بهره گیری از نیروهای ترکستانی بطور کامل اشغال کردند و سپس با شروع حملات  از سمت "دانشکده فنی» و «الراموسة»، علاوه بر دانشگاه بخش هایی از الراموسة را به تصرف درآوردند و خود را به منطقه سادکوب در شرق الراموسه رساندند.
نیروهای مقاومت مستقر نیز مجبور شدند به سوی مناطق غربی و شرقی الراموسة از جمله جنوب شرق الراموسة و کارخانه‌ها و کارگاه های شرق الراموسة و در محور غربی به ظرف مناطق العامریة وبخشهای شرقی مجتمع 1070 عقب نشینی کنند.
از زمان عقب نشینی تا  صبح امروز یکشنبه  درگیری‌ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه‌ای در حال هدف قرار دادن مواضع تروریستها است.
یادآور می شود حسین مرتضی خبرنگار و مدیر دفتر شبکه خبری العالم روز گذشته با حضور در نزدیک ترین صحنه درگیری های ارتش و گروههای مسلح در جنوب حلب گزارش های زنده و مستندی از صحنه عملیات مخابره کرد.
او با حضور در راموسه و دانشکده های توپخانه و تسلیحات در جنوب حلب گزارش های زنده از نبردهای شدید میان ارتش و گروههای مسلح مخابره کرد.
درگیری های شدید میان نیروهای ارتش سوریه و متحدان آنها از روز یکشنبه گذشته در محور جنوب غرب حلب آغاز شد و این  حملات دیروز و پریروز شدت بیشتر داشت.
شهر حلب به عنوان دومین شهر بزرگ سوریه از اواسط سال 2012 به صورت مداوم شاهد درگیری میان نیروهای معارض و ارتش سوریه بوده و به محاصره نیروهای  وفادار به بشار اسد درآمده است.
 

پربیننده ترین خبرها