آلمان کمک های خود را به فلسطین قطع کرد

آلمان کمک های خود را به فلسطین قطع کرد
يکشنبه 17 مرداد 1395 - 16:57

به دنبال اتهام وارد شده از سوی سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی دربارۀ سرنوشت کمک های مالی به فلسطین، کشور آلمان نیز پس از استرالیا کمک های خود را از طریق موسسه ورلد ویژن به فلسطینی ها متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رژیم صهیونیستی موسسه کمک رسانی مسیحی "ورلد ویژن" در غزه را به حمایت مالی و انتقال میلیون ها دلار کمک مالی به جنبش مقاومت اسلامی حماس متهم کرد، اما این جنبش اتهام مذکوررا به شدت رد کرد.

به دنبال این قضیه آلمان هم پس از استرالیا کمک های خود را از طریق سازمان خیریه ورلد ویژن به فلسطینیان به حال تعلیق درآورد.

تصمیم آلمان بعد از آن اتخاذ شده است که سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی "شاباک" محمد حلبی مدیر ورلد ویژن در غزه را در روز چهارشنبه 26 خرداد (۱۵ ژوئن) به هنگام عبور از مرزهای نوار غزه بازداشت کرد و پس از آن مدعی شد که وی با جنبش حماس ارتباط دارد و از این جنبش حمایت مالی می کند. حلبی متهم شده است از سال 2010 تا کنون هر سال 7 میلیون و 200 هزار دلار به حماس می داده است. حماس این اتهام را رد و تاکید کرده است که هیچ ارتباطی با حلبی ندارد.
رژیم صهیونیستی از اقدام استرالیا و آلمان برای تعلیق کمک های خود به این سازمان استقبال کرد. با تعلیق کمک ها به نوار غزه که مردمش از سال 2007 در محاصره همه جانبه از سوی رژیم صهیونیستی قرار دارند، اوضاع فلسطینیان غزه وخیم تر خواهد شد.
 

220-200

پربیننده ترین خبرها