دلیل عجیب مادر سعودی، برای شکنجۀ کودکانش +ویدیو

دوشنبه 18 مرداد 1395 - 14:51

عموی سه کودک عربستانی، از شکنجه برادرزاده هایش به دست مادرشان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم،"علیان الخیبری" عموی این سه کودک عربسانی گفت: همسر برادرش، فرزندانش را در اتاقی حبس کرده بود و از دادن غذای مناسب به آنان خودداری می کرد و آنان علاوه بر آسیب های روحی از نظر جسمی نیز به شدت آسیب دیده و به اسکلت تبدیل شده اند.
"علیان " روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری سعودی خاطرنشان کرد: همسر برادرش، فرزندانش را شکنجه جسمی و روحی می داده و دختر خود شریهان را از دو سالگی به مدت 9 سال در منزل حبس کرده بوده و درسه روز، فقط یک وعده غذایی به او می داد، وی از حمام کردن و تعویض لباسهایش نیز محروم بود.
علیان گفت، همسر برادرش هم چنین دو پسر خود عبدالغنی و عبدالملک الخیبری را مورد ضرب و شتم قرار می داد و به اعضای حساس آنان مانند سر و گردنشان ضربه هایی وارد می کرد.

وی افزود، همسر برادرش برای توجیه اقدامش گفته است که در صدد بوده تا برای اثبات عقب مانده بودن فرزندانش به تامین اجتماعی مراجعه و از امکانات آنان بهرمند شود.
علیان خاطرنشان کرد: من موضوع را سازمان حقوقی و حقوق بشر مدینه گزارش دادم، اما نهادهای مسئول با درنگ خود به این مادر فرصت دادند تا فرزندانش را شکنجه کند.

عموی کودکان شکنجه شده افزود: پدر این کودکانِ، زنده است و ازهمسرش جدا نشده است. وی دارای 14 فرزند است و هیچ مشکل روحی نیز ندارد.

کاربران شبکه های اجتماعی روز جمعه، بخشی از ویدئوی دردناک کودک 12 ساله را که با خشونتهای وحشیانه، زندانی شدن و دو سال پشت سر هم گرسنگی کشیدن مواجه بوده و هم اکنون به اسکلتی بیش شباهت ندارد، به اشتراک گذاشتند.

تصویربرداری که وضعیت "عبدالغنی الخیبری" کودک 12 ساله شکنجه شده را به تصویرکشیده از خشونتها،  گرسنه ماندن های او و اصابت ضربه های دردناک به سرش سخن گفت و از مسئولین خواست وی را به توانبخشی ارجاع دهند زیرا از نظر روحی نیز آسیب دیده وشبها نمی تواند بخوابد.

بسیاری از کاربران در تویتر از دیدن وضعیت این کودک شکنجه شده به شدت ابراز ناراحتی کرده وخواهان اشد مجازات برای مادر وی شده و برخی نیز با محکوم کردن دولت عربستان سعودی از فقرو نداری بسیاری از شهروندان عربستانی در کشوری که بزرگترین صادر کننده نفت جهان است، ابراز تعجب کردند.

گفتنی است بیش از 4 میلیون شهروند عربستانی در این کشور ثروتمند و نفت خیز زیر خط فقر زندگی می کنند این درحالی است که آل سعود به عنوان حاکمان این کشور میلیاردها دلاربرای رفاه خود و گسترش وهابیت در جهان هزینه می کنند.
یک چهارم مردم عربستان نیز روزانه فقط 17 دلار دریافت می کنند و دولت هیچگونه تلاشی برای رفع فقر و حل این بحران در کشور انجام نمی دهد.

217 ـ 211

پربیننده ترین خبرها