تلاش تل آویو برای جبران شکست جنگ 33 روزه

تلاش تل آویو برای جبران شکست جنگ 33 روزه
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 17:19

العالم - رژیم صهیونیستی پس از 10 سال نتوانسته است خاطره تلخ شکست حمله به لبنان را که به جنگ 33 روزه شهرت یافت، فراموش کند، لذا برای جبران آن به گروه های معارض سوری کمک می کند تا به اصطلاح از خط مقاومت شامل ایران، سوریه و حزب الله انتقام بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، البته جنگ سالاران صهیونیست مانند ژنرال "دان حالوتس" رییس وقت ستاد ارتش صهیونیستی و"عمیر برتس" وزیر امنیت این رژیم در عین شکست در جنگ 33 روزه، مدعی هستند که جنگ سال 2006 علیه حزب الله، جنگی موفق برای تل آویو بوده چون آرامش را به مدت 10 سال در مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی تامین نمود.      
پایگاه اینترنتی "رای الیوم" که این مقاله را نوشته است، گزارش داد: اما طرف های سیاسی و اطلاع رسانی اسراییلی معتقدند که ارتش رژیم صهیونیستی باید یا حزب الله را به طور کامل نابود می کرد یا اصلا با آن نمی جنگید.
یک مسئول رژیم صهیونیستی که خواست نامش فاش نشود، اخیرا ادعا کرده که جنگ آتی میان این رژیم و حزب الله لبنان چند هفته استمرار خواهد یافت.
وی درباره اوضاع سوریه نیز گفت: «اسراییل در این زمینه خطری احساس نمی کند، حتی با اینکه افسران ایرانی در مرز سوریه و اسراییل (سرزمین های اشغالی) تردد کنند که مهمترین آن سفر فرمانده سپاه پاسداران به قنیطره بود.»
این مقام صهیونیست تصریح کرد که «اسراییل تلاش دارد کمترین مداخله مستقیم را در امور سوریه داشته باشد، چون مهمترین موضوع برایش ثبات و آرامش مرزهایش است، چون نمی خواهد گروه هایی مانند "جبهه النصره" وابسته به "القاعده" و "شهدای یرموک" وابسته به "داعش" با تل آویو رو در رو شوند.»
وی افزود: به همین دلیل است که اسراییل، مقرر نمود به درمان مجروحین معارضین سوریه که به مرز می آیند به رغم هزینه گزاف آن برای اقتصاد اسراییل، ادامه دهد.
رژیم صهیونیستی در سه سال گذشته سه هزار تروریست در حال جنگ با ارتش سوریه را که در جنگ این کشور زخمی شده بودند، در بیمارستان های خود در شمال سرزمین های اشغالی درمان کرد. 
رای الیوم اعلام کرد، گزارش هایی موثق دریافت نموده که بیمارستان "الجلیل غربی" در "نهاریا" بخش ویژه ای برای درمان این تروریست ها ایجاد کرده تا با دیگر بیماران غیر سوری تماس نداشته باشند، چون  عمده بیماران موجود در این بیمارستان، فلسطینیان عرب هستند.
علاوه بر هزینه درمان، هزینه تامین امنیت تروریست های مجروح جنگ سوریه برای رژیم صهیونیستی بسیار گزاف است به گونه ای که به گفته این منابع، باعث آزردگی خاطر دوایر تصمیم گیری در ارتش اسراییل شده است چون باید اتاق هایی که این مجروحان در آن بستری هستند 24 ساعته مراقبت شده و هیچ شخص متفرقه غیر از تیم پزشکی به آن نزدیک نشود.     
"تزیپی  بارئیل" تحلیلگر امور عربی روزنامه "هاآرتص" نیز که طعم تلخ شکست جنگ 33 روزه را به یاد دارد مدعی شد که وجهه حزب الله که در سال 2006 بالاترین میزان بود پس از گذشت 10 سال از آن زمان به پایین ترین سطح کاهش یافته است.
وی ادعا کرد که «حزب الله برای نجات باقیمانده آبروی خود در جهان عرب در روزهای اخیر دو اقدام تبلیغاتی انجام داد، اولی، پخش برنامه ای درباره دهمین سالگرد جنگ ژوئیه 2006 که به رغم زیان سنگین وارده به حزب الله در آن جنگ، این جنبش توانسته بود مشروعیتی در افکار عمومی عربی برای خود کسب کند و دوم سخنرانی سید "حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله که برای تغییر رویکرد افکار عمومی به عادی سازی رابطه عربستان سعودی و تل آویو پرداخت!.

206-201-9 

پربیننده ترین خبرها