حاشیه های دیدار روحانی و پوتین در باکو +تصاویر

حاشیه های دیدار روحانی و پوتین در باکو +تصاویر
دوشنبه 18 مرداد 1395 - 20:12

العالم- حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز دوشنبه در حاشیه نشست سه جانبه سران ایران، جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ولادیمیر پوتین پیش از آغاز مذاکرات با حسن روحانی در باکو گفت: ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان با استفاده از توانمندی های خود می توانند طرح های مختلف دوجانبه، سه جانبه و منطقه ای را اجرا کنند.

پوتین افزود: سه کشور زمینه اجرای همکاری های اقتصادی در حوزه انرژی، حمل و نقل و همچنین دریای خزر را دارند.

بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، وی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: نشست باکو برای افزایش همکاری های سه کشور بسیار مهم است و دستاوردهای خوبی خواهد داشت که زمینه ساز نتایج خوبی برای منطقه است.

پوتین گفت: مسکو، تهران و باکو می توانند در مورد موضوع های مختلف مانند اقتصادی، بازرگانی و حمل و نقل گفت وگو و همکاری کنند و از منافع چند سویه آن بهره ببرند.

رییس جمهوری روسیه همچنین در باره مشکل منطقه قره باغ گفت که مسکو برای حل تنش بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر این مساله کمک خواهد کرد تا راه حل قابل قبولی پیدا شود.

وی با بیان اینکه این مساله میراٍث دوران شوروی سابق است تاکید کرد که موضوع قره باغ برای هر دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان حساسیت زیادی دارد، ولی تلاش می کنیم با جلب رضایت دو طرف این موضوع از راه سیاسی حل شود.

رییس جمهوری روسیه ادامه داد: راهبرد در نظر گرفته برای این موضوع برنده بودن مردم دو کشور است تا منافع دوجانبه داشته باشد.

پربیننده ترین خبرها