اخطار جدی 50 کارشناس جمهویخواه دربارۀ ترامپ

اخطار جدی 50 کارشناس جمهویخواه دربارۀ ترامپ
سه شنبه 19 مرداد 1395 - 08:08

۵۰ کارشناس امنیت ملی حزب جمهوریخواه با انتشار نامه ای سرگشاده اخطار داده اند که دونالد ترامپ نامزد این حزب در انتخابات، واجد شرایط برای ریاست جمهوری آمریکا نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این افراد که مایکل هیدن مدیر سابق سیا (سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا) یکی از آنها است، تاکید کرده اند که ترامپ از شخصیت و تجربه لازم برای رئیس جمهور شدن برخوردار نیست.

انتشار این نامه سرگشاده درحالی است که بسیاری از امضاکنندگان آن در اسفند ماه سال گذشته (ماه مارس) از امضای متن مشابهی خودداری کرده بودند اما در این نامه تاکید کرده اند که هیچ یک از آنان به دونالد ترامپ رای نخواهند داد.

ترامپ در بیانیه ای در واکنش به این نامه خاطرنشان کرده است که امضاکنندگان این نامه همان کسانی هستند که مردم آمریکا باید از آنها بپرسند چرا وضع جهان چنین به هم ریخته، و ما از آنها متشکریم که پا پیش گذاشته اند تا همه مردم در کشور ما بدانند چه کسی مسئول اوضاع خطرناک فعلی جهان است. این افراد چیزی بیش از نخبگان شکست خورده واشنگتن که قصد چسبیدن به قدرت را دارند نیستند و وقت آن است به خاطر اقداماتشان مسئول شناخته شوند.

ترامپ امضا کنندگان این نامه را در کنار هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، مسئول حمله به عراق معرفی کرد و گفت که آنان اجازه ظهور داعش را داده اند.

این نامه پس از آن منتشر می شود که شماری از چهره های برجسته حزب جمهوری خواه آشکارا اعلام کردند در انتخابات از ترامپ حمایت نخواهند کرد.

در نامه کارشناسان امنیت ملی حزب جمهوریخواه آمده است که "او اقتدار اخلاقی آمریکا به عنوان رهبر جهان آزاد را تضعیف می کند."

در این نامه خاطرنشان شده است "به نظر می رسد که او از دانش اولیه در مورد قانون اساسی، قوانین و نهادهای آمریکا برخوردار نیست و به بردباری مذهبی، آزادی مطبوعات و استقلال نظام قضایی اعتقادی ندارد."

جان نگروپونته اولین مدیر سازمان امنیت ملی آمریکا و معاون وزیر خارجه وقت این کشور، رابرت زولیک دیگر معاون سابق وزارت خارجه و مدیر سابق بانک جهانی و تام ریج و مایکل چرتاف دو وزیر سابق امنیت ملی از دیگر امضاکنندگان این نامه هستند.

211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها