عادی سازی کنید؛ اما اسم عربستان را نیاورید!

عادی سازی کنید؛ اما اسم عربستان را نیاورید!
سه شنبه 19 مرداد 1395 - 11:09

عبد الله المعلمی، نمایندۀ عربستان در سازمان ملل، ضمن حمله به «کسانی که برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تلاش می کنند»، مدعی شد که آنان نمایندۀ عربستان نیستند و حق ندارند از زبان کسی سخن بگویند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم، عبد الله المعلمی روز دوشنبه در مقاله ای در روزنامۀ «المدینة» عربستان، انتقاداتی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مطرح کرد و بدون نام آوردن از ژنرال سعودی، انور عشقی، که دیدارهای مکرری با صهیونیست ها داشته است، نوشت: «دیدار با مسئولان اسرائیلی، وارد کردن نام عربستان سعودی در این موضوع و سوء استفاده از درجه های نظامی برای به رخ کشیدن جایگاه خود، اقدامی خودسرانه است».
المعلمی افزود: «این اقدامات نه منطقی است و نه پذیرفتنی، به ویژه اینکه آن ها بدون داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی  و حتی عربی گفتگوهایی رسانه ای انجام می دهند که نتیجۀ آن بر زبان آوردن استدلال های واهی، و عبارات بی معنی و غیر منطقی است. این اقدام سبب می شود که آنان خود و کشورشان را در قالب تصویری کاریکاتوری و مضحک به تصویر بکشند».
المعلمی مدعی شد: «این افراد حق ندارند از زبان کسی سخن بگویند، حتی نباید احساس کنند که نمایندۀ کسی هستند. خوشبختانه تا کنون کشور ما جای چنین افرادی نبوده و واکنش های رسمی و مردمی عربستان نشان داد که سفر آنان سراسر خواری و ننگ بوده است».
این اظهارات در حالی از سوی المعلمی مطرح شده است که چندی پیش وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیأتی از عربستان سعودی برای دیدار با مسئولان این رژیم به قدس اشغالی سفر کرده است.
سخنگوی وزارت خارجۀ رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که انور عشقی، ژنرال پیشین نیروهای مسلح عربستان، به سرزمین های اشغالی سفر و با دوری گولد، از مسئولان وزارت خارجۀ این رژیم دیدار کرده است.
روزنامۀ جروزالم پست نیز نوشت هیأتی که همراه با عشقی از عربستان راهی سرزمین های اشغالی شده بود، شماری از تاجران و شخصیت های دانشگاهی سعودی را در بر می گرفت.
این روزنامه افزود انور عشقی با یوعاف مردخای، فرمانده عملیات نظامی در کرانۀ باختری و غزه، و شماری از نمایندگان مجلس رژیم صهیوینستی دیدار کرده است.
پس از انتقاد المعلمی از اقدامات کسانی چون انور عشقی این پرسش به ذهن متبادر می شود که آیا ممکن است در عربستان، که افراد به خاطر انتشار یک پیام تویتری زندانی و حتی اعدام می شوند، هیأتی متشکل از شخصیت های شناخته شده و نزدیک به دربار، بدون آگاهی و هماهنگی خاندان حاکم در این کشور به سرزمین های اشغالی سفر کرده باشد؟
به نظر می رسد پس از علنی شدن تلاش های گستردۀ رژیم سعودی برای عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی، و واکنش تند مسلمانان جهان به این اقدام گستاخانه، مسئولان سعودی تصمیم گرفته اند برای حفظ آبروی خود، ضمن محکوم کردن نمایشی این اقدامات، مسئولیت آن را از خود سلب کنند.
220
 

پربیننده ترین خبرها