امیدواری مسؤولان صهیونیست برای سفر به عربستان

امیدواری مسؤولان صهیونیست برای سفر به عربستان
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 11:03

پس از سفر اخیر ژنرال سابق سعودی و از افراد نزدیک به دربار شاه عربستان به اراضی اشغالی فلسطین و ملاقات با مقامات و شخصیت‌های رژیم صهیونیستی، اکنون وزرای صهیونیست آشکارا از احتمال سفر به عربستان سعودی سخن می‌گویند.

به گزارش پایگاه خبری شبکۀ العالم،  "عیساوی فریج" از نمایندگان کنیست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و از اعضای حزب "میریتس" در جریان سفر "انور عشقی" به اراضی اشغالی به رادیو رسمی رژیم "اسرائیل" گفت، مقدمات انجام سفر هیئتی از سوی این رژیم -متشکل از نمایندگان چپ‌گرای کنیست و برخی شخصیتهای دیگر- به عربستان در جریان است.
سایت رأی الیوم خاطرنشان کرد، اظهارات این نمایندۀ صهیونیست بدون دلیل نیست؛ و در همین راستا روزنامه "جروزالم پست" به نقل از "میخائیل ملکیئور" وزیر سابق امور اجتماعی رژیم صهیونیستی -که مدتی هم معاون وزیر امورخارجه بود- تأکید کرد که "اسرائیلی‌ها انشاء الله به زودی خواهند توانست به عربستان سعودی سفر کنند".
این روزنامۀ چاپ رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد که این وزیر سابق در اظهاراتش به عربی از کلمۀ "انشاء الله" استفاده کرد که در زبان عبری مرادف کلمۀ "به خواست خدا" است.
پیش از این نیز گزارش‌هایی در خصوص ملاقات این وزیر سابق اسرائیلی با هیئتی سعودی به ریاست انورعشقی و گفتگو درخصوص حل مسائل بین ریاض و تل آویو منتشر شده بود.
در همین راستا سایت صهیونیستی "المصدر" به نقل از منابعی فاش کرد که این اقدامات برای نزدیک شدن به "اسرائیل" ابتکاری از سوی "محمد بن سلمان" پسر پادشاه و جانشین ولیعهد سعودی است، تا از این طریق بتواند حمایت آمریکا را برای پشتیبانی از او برای تصدی ولایتعهدی و کنار گذشتن محمد بن نایف جلب کند.
انور عشقی چند ماه قبل در مصاحبه‌ای با شبکۀ الجزیرۀ قطر، گفته بود که اگر نتانیاهو ابتکار صلح عربی را بپذیرد، عربستان سفارت خود را در تل آویو خواهد گشود. عشقی تأکید کرده بود که عربستان دوست ندارد "اسرائیل" در منطقه در انزوا باشد.

پربیننده ترین خبرها