پایان اعتصاب غذای زن هندی پس از 16 سال!

پایان اعتصاب غذای زن هندی پس از 16 سال!
چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 14:27

" ایروم شارمیلا" فعال حقوق بشر هندی به اعتصاب غذای 16 ساله خود پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " ایروم شارمیلا" زن هندی که دراعتراض به کشته شدن ده نفر به دست نیروهای امنیتی هند، از 16 سال پیش اعتصاب غذا کرده است، درنشستی خبری " ناريندرا مودی" نخست وزیر هند را به لغو قانون نظامی که به گفته وی به ارتکاب فجایعی درایالت مانیپور در شمال شرق هندوستان منجر شده است، دعوت کرد.
وی گفت: هرگز این لحظه را فراموش نخواهم کرد .. بدون این قانون خشن و ظالمانه، می توانید با ما رفتار کنید، می توانید با محبت پدرانه و بدون تبعیض بر ما حکومت کنید.
شارمیلا پیشتر گفته بود که می خواهد به عنوان یک انسان معمولی زندگی کند، وی متعهد شده بود که درانتخاباتی که سال آینده درایالت محل زندگیش برگزار می شود، شرکت کند.

وی همچنین متعهد شده است که با وارد شدن به عرصه سیاست، به مبارزه خود ادامه دهد.

شارمیلا درحالیکه اعتصاب غذای خود را در حضور خبرنگاران می شکست و قطرات اشک از چشمانش فرو می ریخت، گفت " به نبرد با قانون که به نیروهای امنیتی اختیارات گسترده برای تفتیش و بازرسی دارایی ها و تیراندازی بدون هشدار در مناطقی از ایالت مانیپور را می دهند، ادامه خواهم داد.
اعتصاب غذای شارمیلا سال 2000 و زمانی شروع شد که پس از حمله شورشیان به یک کاروان نظامی، نیروهای امنیتی هند ده نفر را نزدیک منزل وی کشتند.
شارمیلا که در مانیپور به " زن آهنی " معروف است، 16 سال گذشته را در بیمارستان گذرانده است و به شکل اجباری و با نظارت قضایی، غذا خورده است.
215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها