متجاوزان سعودی غذای مردم صنعا را آتش زدند+فیلم

چهارشنبه 20 مرداد 1395 - 16:34

یمن، العالم – شمار شهدای بمباران کارخانه مواد غذایی "العاقل" در صنعا پایتخت یمن به 20 نفر و مجروحین آن به ده‌ها نفر افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این کارخانه که عمده کارگران آن زنان بودند، چهار بار توسط جنگنده های متجاوز آل سعود بمباران شد. 
حمله هوایی آل سعود به خانه های مردم بی دفاع در ناحیه "قطابر" هم باعث شهادت 7 شهروند از جمله چند کودک و مجروحیت دو زن شد. حمله به خودروی مسافری در منطقه "حنه" در ناحیه "الوازعیه" در استان "تعز" نیز به شهادت 7 غیرنظامی و مجروحیت شماری انجامید.  
جنگنده های سعودی همچنین یک پمپ بنزین و مسجد مجاور آن را در منطقه "الحوبان" در شرق تعز بمباران کردند و چند جنگنده دیگر بر فراز این استان پرواز کردند. چندین حمله هوایی در استان "العدیده" نیز به شهادت چهار نفر و زخمی شدن 21 نفر یمنی انجامید.
یک منبع امنیتی یمن که خواست نامش فاش نشود، گفت: جنگنده های آل سعود کوشیدند با بمباران زندان امنیت سیاسی استان الحدیده باعث فرار تروریست ها و جنایتکاران "القاعده" و گروه تروریستی "داعش" شوند.   
در همین حال، واکنش به جنایات سعودی و مزدورانش در یمن همچنان ادامه دارد. "صالح الصماد" رییس شورای سیاسی عالی یمن گفت: سکوت سازمان ملل متحد نسبت به افزایش بی محابای جنایات سعودی تحولی خطرناک و مغایر با اهداف این نهاد است.     
وی با محکوم ساختن این افزایش، بستن فرودگاه ها و تعلیق پروازهای هوایی به یمن آن را نقض آشکار اصول و قوانین بین المللی و انسانی دانست و سکوت سازمان ملل متحد را عاملی شمرد که باعث شده این سازمان شریک در تجاوز به یمن قلمداد شوند.   
کنگره مردمی سراسری یمن نیز سازمان ملل متحد را مسئول افزایش حملات به یمن، بسته شدن فرودگاه ها و تعلیق پرواز های هوایی به آن دانست. 
در بیانیه منتشرشده از سوی کنگره آمده است: این جنایات با منشور سازمان ملل متحد درباره مساوات میان تمام اعضای این سازمان، و با قطعنامه های صادره از سوی شورای امنیت درباره بحران یمن و لزوم وحدت و یکپارچگی این کشور، به طور کامل تعارض دارد. 

206
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها