کنگره: ارتش آمریکا درباره داعش دروغ می‌گوید

کنگره: ارتش آمریکا درباره داعش دروغ می‌گوید
جمعه 22 مرداد 1395 - 18:36

کنگره آمریکا در گزارشی، مسئولان ارتش این کشور را به ارائه گزارش‌های اطلاعاتی دروغین درباره تلاش‌های آمریکا در مبارزه با داعش در عراق و سوریه متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اعضای کنگره آمریکا این گزارش را پس از هشدارهایی صادر کردند که بر اساس آن، مدیران یکی از سرویس های اطلاعاتی، گزارش های دروغین را با هدف ارائه تصویری از خطرات داعش ارائه می دهند و تلاشهای آمریکا را در نبرد با داعش قابل ملاحظه جلوه می دهند.
" مایک بومبیو" نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: از اواسط سال 2014 تا اواسط سال 2015، مسئولان ستاد فرماندهی نیروهای آمریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گزارش های اطلاعاتی را به بازی می گیرند تا خطر داعش درعراق را کم رنگ جلوه دهند.
بومبیو افزود: کسانی که از این اطلاعات استفاده می کردند، همواره نگاهی خوشبینانه به موفقیت های آمریکا در نبرد با داعش داشتند و این مساله ممکن است که جان نظامیان آمریکایی را با خطر روبرو کند".
دراین گزارش آمده است: 40 درصد از تحلیلگران " سنتکام" که مورد بازجویی قرار گرفته اند، اقرار کرده اند که تحت فشار قرار گرفته اند تا در سال گذشته یک سری اطلاعات را تحریف یا حذف کنند.
تهیه کنندگان این گزارش به این نتیجه رسیدند که مسئولان فرماندهی مرکزی آمریکا با انتشار آمارهای مطبوعاتی و اظهارات علنی، اوضاع را بسیار مثبت تر از حقایق موجود به تصویر کشیده و جلوه داده اند.
بازرس کل پنتاگون درحال حاضر سرگرم تحقیقات داخلی دراین زمینه است و وزارت دفاع آمریکا تا کنون به اتهامات وارده به طور مفصل جواب نداده است.
عضو کمیسیون نیروهای مسلح درمجلس سنای آمریکا نیز گفت: درصورتیکه ثابت شود مسئولان سنتکوم، تحلیلگران را برای تحریف اطلاعات در خصوص مبارزه با داعش تحت فشار قرار داده اند، باید مورد بازخواست واقع شوند.

215

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها