کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است!

کانادا: خون اتباع سعودی آلوده است!
يکشنبه 24 مرداد 1395 - 14:15

یک شهروند سعودی که قصد اهدای خون در یکی از بیمارستان های کانادا را داشت، با مخالفت بیمارستان مواجه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "شام تایمز"، این فرد وقتی که جویای علت مخالفت بیمارستان می شود، از او می پرسند که آیا از سال 1980 تا اواخر 1996 در عربستان بوده است یا خیر.

وی تشریح کرد که علت خودداری بیمارستان از پذیرفتن خون وی، این بوده است که در فاصله سال های یادشده، عربستان گوشت آلوده به ویروس جنون گاوی از انگلیس وارد کرده است. 

ویدیویی با این مضمون در شبکه اجتماعی "تویتر" منتشر شده که مایه نگرانی سعودی ها شده است. یکی از کاربران این شبکه اجتماعی گفته است: کسی که حامل این ویروس است، فقط متوجه برخی عوارض می شود اما به دلیل نبود دستگاه های پزشکی، تشخیص ابتلا به بیماری برایش غیر ممکن است.

وی افزود: خبر شیوع این بیماری در سال 2011 منتشر شد، ابتدا فرانسه و انگلیس در فهرست شیوع بودند اما چندی بعد، عربستان هم به این فهرست اضافه شد.

این شهروند سعودی گفت: وزارت بهداشت کانادا، پس از مشاهده 3 مورد ابتلا به بیماری جنون گاوی، اتباع عربستان را از اهدای خون منع کرده است.

به گزارش سایت cbc، وزارت بهداشت کانادا اعلام کرده است: کانادایی هایی که از سال 1980 تا 1996 به مدت 6 ماه یا بیشتر در فرانسه حضور داشته اند، با توجه به احتمال شیوع بیماری جنون گاوی در کانادا اجازه اهدای خون را ندارند.

شورای بهداشت کانادا اعلام کرد: هدف از این تصمیم، جلوگیری از انتقال بیماری جنون گاوی است. این بیماری که به مرور مغز قربانی را از بین می برد، جان ده ها نفر را در انگلیس گرفته است و مواردی از ابتلا به آن در فرانسه هم مشاهده شده است. نگرانی هایی درباره سلامت مواد غذایی نیز در مناطق مختلف اروپا به وجود آورده است.

انتشار این ویدیو، اتباع عربستان را بر آن داشته تا هشتگی را با عنوان "#آیا – خون ما- آلوده است"، ایجاد کنند. به این ترتیب، این سئوال مطرح شده است که آیا واقعا خون شهروندان عربستان آلوده است یا خیر.
208-6

پربیننده ترین خبرها