محاکمه نویسندۀ اردنی به اتهام توهین به ذات الهی

محاکمه نویسندۀ اردنی به اتهام توهین به ذات الهی
يکشنبه 24 مرداد 1395 - 19:54

العالم - مقام های قضایی اردن، رسیدگی به پروندۀ "ناهض حتر" را به اتهام توهین به ذات الهی آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "فیصل البطاینه" وکیل مدافع حتر، روز شنبه گفت: حتر، تا زمان تحویل به دادستان کل در امان، در زندان مارکا در بازداشت خواهد بود.

البطاینه به خبرگزاری فرانسه گفت: اتهام وارد شده به حتر، توهین به ذات الهی است و شاکی پرونده، نخست وزیری اردن است.

حتر، ظهر شنبه، پس از صدور قرار بازداشتش، خود را به استاندار پایتخت معرفی کرد و در صورت مجرم شناخته شدن بر اساس قوانین اردن، حکم او، از شش ماه تا سه سال زندان خواهد بود.

این نویسنده اردنی با رد اتهام توهین به ذات الهی، دربارۀ کاریکاتوری که کشیده بود، گفت: این کاریکاتور، تروریست ها و تصورشان از خدا و بهشت را به سخره می گیرد و هیچ تعرض دور یا نزدیکی به ذات الهی ندارد، بلکه اساساً این کاریکاتور به منظور منزه دانستن ذات خداوند از آن چه تروریست ها تبلیغ می کنند، کشیده شده است.

حتر، در پیامی که در صفحۀ فیس بوک خود منتشر کرد، نوشت: کسانی که از این کاریکاتور به خشم آمدند، دو دسته اند؛ یک دسته مردمانی ساده دلند که منظور کاریکاتور را نفهمیده و ندانستند که هدف، مسخره کردن تروریست ها و منزه دانستن ذات الهی از تخیلات تروریست هاست. من برای این دسته از افراد، احترام قائلم. دسته دیگر، اخوانی های داعشی هستند که در مخیلۀ خود، همان تفکر بیماری را دارند که داعشی ها دربارۀ رابطه انسان و ذات الهی در سر دارند. این افراد، از این کاریکاتور برای تسویه حساب های سیاسی سوء استفاده کردند که هیچ ربطی به آن چه ادعا می کنند، ندارد.

ناهض حتر، نویسنده و روزنامه نگار چپ گرای اردنی متولد 1960 و فارع التحصیل کارشناسی ارشد اندیشه های سلفی معاصر از دانشگاه اردن است.

205-9

 

پربیننده ترین خبرها