طولانی ترین دیوار حائل جهان در مرز الجزایر و مراکش

طولانی ترین دیوار حائل جهان در مرز الجزایر و مراکش
يکشنبه 24 مرداد 1395 - 21:48

العالم - الجزایر، طولانی ترین دیوار حائل جهان را در مرز زمینی خود با مراکش ، ایجاد می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های الجزایر، درصدد هستند در مرز زمینی این کشور با مراکش که از سال 1994، بسته است، طولانی ترین دیوار حائل را بسازند.

پیش از این، کشور مراکش،  مانعی آهنین به طول 140 کیلومتر در مرزهای دو کشور ایجاد کرده بود. الجزایر نیز از ژوئن 2012، اقدام به کندن خندق در طول نوار مرزی کرد تا با قاچاق سوخت از الجزایر به مراکش مقابله کند.

در این حال، یک مسئول امنیتی که مطبوعات الجزایری نام او را فاش نکردند، تاکید کرد که الجزایر درصدد است برای تشدید تدابیر امنیتی در مرزهای این کشور با مراکش و مقابله با قاچاق کالا، دیوار حائل ایجاد کند.

به موازات این اقدام، ارتش الجزایر نیز، شمار بیشتری از نیروهای خود را در طول نوار مرزی مستقر کرد و به این منظور، چادرهایی در چند متری نوار مرزی نصب کرد و تشکیلاتی امنیتی جهت پایش مرزها در نظر گرفت که این اقدام مراکش به پروازهای شناسایی که نیروی هوایی الجزایر بر فراز مرزها انجام می دهد، افزوده می شوند.

از سوی دیگر، مراکش نیز به نوبۀ خود بالاترین درجۀ هشدار را به نیروهای مرزی خود داده و تعداد بیشتری از نیروها را در مرزها مستقر کرد و در همین راستا، اقدام به نوسازی خدمات امنیتی و مجهز کردن نیروهای مرزی به فن آوری های پیشرفته کرد.

به نوشتۀ وبگاه هسپرس، دولت مغرب، در این زمینه اقدام به نصب ده ها دوربینِ مجهز به نور مادون قرمز کرد.

گفته می شود که این اقدام های ، به منظور مقابله با تهدیدهای تروریستی صورت می گیرد که مغرب را تهدید می کند.

205-9

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها