جلوگیری از افشای تلفات سنگین تروریستها در حلب

جلوگیری از افشای تلفات سنگین تروریستها در حلب
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 12:48

سرکردگان گروه موسوم به «جیش الفتح» به مسئولان هماهنگی این گروه دستور دادند از فاش شدن آمار گسترده تلفات آن ها در درگیری های اخیر حلب جلوگیری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت خبری اوقات الشام، خشم مردم در ادلب از عناصر «جیش الفتح» افزایش یافته است زیرا مردم این استان هزاران نفر از جوانان، نوجوانان و کودکان را در درگیری های اخیر حومه جنوبی حلب از دست داده اند.

منابع مخالف نزدیک به عناصر «احرار الشام» وابسته به «جيش الفتح» به «الوطن» تاکید کردند که پیامدهای نبرد حلب تاثیر زیادی بر ساختار گروههای مسلح در ادلب گذاشته است زیرا در گزارش های میدانی فاش شده است که تعداد زیادی از افراد مسلح این گروهها به ویژه نیروهای جوان کشته شده اند؛ جوانانی که با سخنان تحریک آمیز و شستشوی مغزی، جذب این گروه شده بودند.

این منابع افزودند: بر هیچ یک از ساکنان پوشیده نیست که فرزندانشان فریب خورده اند و در حملات پی در پی «جیش الفتح» در حلب نوک پیکان بودند، این در حالی است که عناصر عرب و غیر عرب این گروه برای حفظ جان خود و ثروت هایی که از حامیان منطقه ای و بین المللی خود جمع کرده اند، در رفتن به میدان نبرد تعلل کردند.  

به گفته این منابع، سرکردگان جیش الفتح به مسئولان هماهنگی دستور دادند از فاش شدن آمار واقعی تلفات آن ها جلوگیری کنند، اکثر افراد کشته شده این گروه از نوجوانان و کودکانی هستند که قبل از عزیمت به میدان نبرد، تنها به مدت سه هفته آموزش نظامی دیده بودند.  

منابع مخالف نزدیک به عناصر «احرار الشام» پیش بینی کردند که درگیری های حلب خلل ساختاری در ترکیب جمعیتی ادلب به وجود آورد زیرا ادلب شمار زیادی از گروه سنی 15 تا 35 سال را از دست داده است و عناصر خارجی که از اکثر کشورها جذب شده اند در آنجا افزایش یافته و بافت جمعیتی را تغییر داده است.

204ـ 211

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها