آغاز تحقیقات درباره پولشویی مقامات اماراتی در سوئیس

آغاز تحقیقات درباره پولشویی مقامات اماراتی در سوئیس
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 18:45

العالم - مقامات سوئیسی اعلام کردند که تحقیقات درباره دست داشتن شماری از مقامات سابق امارات در پرونده های فساد، پولشویی، غارت و سرقت اموال به میزان یک میلیارد دلار در یک صندوق سرمایه گذاری مالزیایی را آغاز کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی "فایننشنال تایمز" اعلام کرد به سندی دست یافته که نشان می دهد، مقامات سوئیسی تحقیقات درباره فعالیت ها و اقدامات "خادم القبیسی"، رئیس سابق هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری نفتی بین المللی (آیپیک) تحت مالکیت دولت امارات، را آغاز کرده اند. از جمله اتهامات القبیسی پولشویی، فساد، کلاه برداری، همدستی در توطئه ای بین المللی برای اختلاس اموال صندوق سرمایه گذاری مالزی، موسوم به (1MDB)، است.
به نوشته این روزنامه انگلیسی، القبیسی نه تنها قبلا در دولت امارات دارای پست هایی بوده بلکه یکی از نزدیکترین سرمایه داران به شیخ منصور بن زاید آل نهیان می باشد. آل نهیان مالک باشگاه منچستر سیتی انگلیس و برادر شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان رئیس دولت امارات است.
سایت عربی 21 نیز در این باره نوشت که براساس اطلاعات به دست آمده، علاوه بر القبیسی، دو نفر از مسئولان صندوق سرمایه گذاری مالزی نیز بازجویی خواهند شد. این تحقیقات پس از آن انجام می گیرد که دولت امریکا اعلام کرد، گمان می رود اختلاسی به میزان میلیاردها دلار در صندوق سرمایه گذاری مالزی انجام گرفته باشد.
این روزنامه انگلیسی نوشت که هنوز نتوانسته است مستقیما با القبیسی ارتباط برقرار کند، اما با وکیل وی تماس برقرار کرده اما او از هر گونه توضیحی درباره اتهامات مطرح شده علیه القبیسی خودداری کرد و صحت آغاز تحقیق مقامات سوئیس درباره فعالیت های وی را نفی یا تأیید کرد.
براساس سندی که فایننشال تایمز به دست آورده، تحقیقات سوئیس یک مقام اماراتی دیگر به نام "محمد البدوی الحسینی" از مسئولان شرکت "آبار" متعلق به دولت ابوظبی را نیز شامل می شود.
دولت امارات سال گذشته، القبیسی را از تمامی پست هایش برکنار کرد و پس از مدتی، بانک مرکزی این کشور از بلوکه شدن دارایی های وی و الحسینی خبر داد، اما این دو نفر هیچگاه در دادگاه محاکمه نشدند و آنها حتی از هر گونه اظهار نظر درباره اتهامات مطرح علیه خودشان خودداری کرده اند.
 201 216

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها