ترفندِ اسرائیلی برای تبرئۀ عربستان از کودک کشی

ترفندِ اسرائیلی برای تبرئۀ عربستان از کودک کشی
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 19:25

عربستان سعودی، برای شانه خالی کردن از مسئولیت کشتار کودکانِ یک مدرسۀ یمنی، به ترفندِ رژیم صهیونیستی در کشتار کودکانِ مدرسۀ سازمان ملل در غزه متوسل شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد العسیری" سخنگوی سعودی ائتلاف تجاوز به یمن، برای فرار از مسئولیتِ کشتار کودکان مدرسه ای در حیدان که توسط جنگنده های سعودی بمباران شد، ادعا کرد "آن چه بمباران کردیم، مدرسه نبود".

احمد العسیری سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن

پیش از این، سازمان پزشکان بدون مرز، کشتار کودکان یمنی در مدرسه ای در شمال یمن را فاش کرده بود. "ملک شاهر"، سخنگوی سازمان پزشکان بدون مرز، اعلام کرد: "همۀ 10 کشته و 28 زخمی که به بیمارستان رسیدند، کودکانِ زیرِ 15 سالی بودند که در حملۀ هوایی به مدرسۀ آموزش قرآن در حیدان هدف قرار گرفتند".
این افشاگری بین المللی در زمانی صورت گرفت که عربستان به تازگی چالش رسوایی بزرگِ حذف نام این کشور از فهرستِ "کشورهای کودک کش" را با پرداخت پول به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل پشت سر گذاشته بود. به همین سبب، عربستان برای سرپوش نهادن بر این جنایت جدید، به ترفندِ رژیم صهیونیستی در بمباران غزه متوسل شد.
رژیم صهیونیستی در حمله به غزه، مدرسۀ آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل را بمباران کرد و پس از بالا گرفتن اعتراضات بین المللی به کودک کشی رژیم صهیونیستی، ادعا کرد که جنبش حماس، از این مدرسه برای مقاصد نظامی استفاده می کرد.

مدرسۀ بمباران شدۀ آژانس آنروا در غزه

العسیری نیز در توجیه کشتار کودکانِ مدرسۀ یمنی ادعا کرد که مکان بمباران شده، مدرسه نبود، بلکه مرکز آموزش نظامی بود و اگر کودکی در این بمباران کشته شده است، مقصر حوثی ها هستند که کودکان را به جنگ می برند.
وی افزود: "وقتی هواپیما مکانی را بمباران می کند، تفاوتی میان کوچک و بزرگ قائل نیست".
این در حالی است که بر اساس قوانین بین المللی جنگ، کشورها موظف هستند پیش از هرگونه حمله ای، در خصوص حفاظت جان غیرنظامیان اطمینان کافی حاصل کنند.

205-220

 

پربیننده ترین خبرها