دیدار مهم روس ها با مخالفان بشار اسد در دوحه

دیدار مهم روس ها با مخالفان بشار اسد در دوحه
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 20:26

میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد برای دیدار با نمایندگان مخالفان سوریه روز سه شنبه 26 مرداد در دوحه قطر برنامه ریزی می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، میخائیل بوگدانف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه در گفتگو با خبرگزاری روسی "نووستی" گفت: "فردا به دوحه می روم و با فلسطینی ها، مخالفان سوری و مقامات قطری دیدار خواهم کرد. پس از آن به اردن می روم و امیدوارم در آن کشور دیدارهایی با مقامات اردنی و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین انجام گیرد".
بوگدانف افزود: "همچنین پس از آن به عربستان سفر و با مقامات آن کشور و همچنین برخی از مسئولان یمنی دیدار خواهم کرد".
معاون وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: "امروز دوشنبه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره وضعیت سوریه، پس از ارتباطات و تماس های اخیر میان مسکو و آنکارا بحث و تبادل نظر کردیم".
این مقام روس افزود: "در این دیدار درباره وضعیت خاورمیانه اعم از یمن، عراق، فلسطین، حاشیه خلیج فارس و سوریه پس از تماس های اخیر ترکیه و روسیه گفتگو کردیم".
یادآور می شود روسیه و ترکیه اخیرا کمیته ای متشکل از مقامات نظامی، اطلاعاتی و دیپلمات های دو کشور برای تبادل نظر درباره حل بحران سوریه تشکیل داده اند. همچنین ستاد مشترک دو کشور خط مستقیم ارتباطی برای جلوگیری از هر گونه حادثه ای در آسمان منطقه ایجاد کردند.
بوگدانف افزود: "دور آینده مذاکرات روسیه و ترکیه در دو یا سه ماه آینده برگزار خواهد شد و طرف ترک پیشنهاد کرده است این دور از مذاکرات در آنکارا انجام گیرد".
وی گفت: "در دیدار با مقامات ایران، امکان انجام گفتگوهای سه جانبه میان روسیه، ترکیه و ایران درباره مسائل منطقه در صورت علاقه مندی ترکیه به این روش را بررسی کردیم".

پربیننده ترین خبرها