سلاحی شیمیایی که داعش هفته‌ای دو بار استفاده می‌کند

سلاحی شیمیایی که داعش هفته‌ای دو بار استفاده می‌کند
دوشنبه 25 مرداد 1395 - 23:10

العالم - روزنامه انگلیسی "دیلی میل" جزئیات استفاده گروهک تروریستی داعش از نوعی سلاح شیمیایی علیه نیروهای عراقی را افشا کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این روزنامه انگلیسی در گزارش خود نوشت نیروهایی که علیه گروه تروریستی داعش می جنگند، دچار مجروحیت های شدیدی از جمله زخم های دردناک پوستی و مشکلات تنفسی شده اند. گزارش ها حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش هر هفته دو بار اقدام به انجام چنین حملاتی می نماید.
این گزارش می افزاید: "کارشناسان آمریکایی و ایتالیایی شماری از نیروهای کرد مجروح شده در درگیری با عناصر داعش را معاینه و اعلام کردند که این نیروها بر اثر حمله تروریست های داعش به وسیله گاز ممنوعه خردل مجروح شده اند".
این روزنامه می افزاید: "تروریست های داعش سلاح های ممنوعه تولید می کنند و بیم آن می رود که داعش برای دفاع از مواضعش در موصل از این نوع سلاح ها بهره بگیرد".
در این تحقیق به اظهارات یک نیروی کرد درباره حمله تروریست های داعش به روستای صلاح الدین در منطقه گویر اشاره شده است که اظهار می دارد: "بر اثر حمله داعش دچار مسمومیت شده است".
این نیروی کرد گفته است: "دچار خفگی شدم و می خواستم درخواست کمک کنم، اما به دلیل خفگی قادر به این کار نبودم؛ پس از آن در معده و کمرم احساس سوزش کردم و احساس نمودم که پوستم خیس است و کم کم ذوب می شود".
دیلی میل می نویسد: "دلایل نگران کننده ای وجود دارد که نشان می دهد، گروه تروریستی داعش با بهره گیری از امکانات دانشکده شیمی دانشگاه موصل، سلاح های شیمیایی تولید می کند".
در پایان این گزارش به اظهارات ژنرال "حجار اسماعیل" مدیر روابط عمومی نیروهای پیشمرگ کردستان عراق اشاره شده است که می گوید: "نمی توانم نگرانی خودم را ابراز نکنم؛ زیرا 150 هزار نیروی کرد یا نیروهای مقابله کننده با داعش وجود دارد که فقط 10 درصد آنها ماسک ضد شیمیایی دارند و گروه تروریستی داعش از این کمبود در امکانات به بدترین شیوه بهره گیری می کند".
 216-201-220

پربیننده ترین خبرها