چگونه سعودی ها حمله به یمن را به ایران ربط دادند

چگونه سعودی ها حمله به یمن را به ایران ربط دادند
سه شنبه 26 مرداد 1395 - 21:00

العالم- رئیس جمهوری سابق یمن یکی از بهانه های سعودی ها به کشورش را به زعم سران عربستان اتحاد یمن با ایران ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، علی عبدالله صالح رئیس حزب کنگره ملی یمن امروز(سه شنبه) در نشست فراگیر سران این حزب تأکید کرد: حملات ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان و محاصره این کشور مایه ننگ برای آنهاست و مقاومت مردم یمن در مقابل این تجاوز ددمنشانه باعث افتخار و عزت همه اعراب است.
رئیس حزب کنگره ملی یمن افزود: طرح کشورهای حاشیه خلیج فارس، برای کشورهای مذکور تهیه و ارائه شد تا از کشتار شهروندان یمنی در سال 2011 جلوگیری و به عنوان راه حلی برای بحران موسوم به بهار عربی جلوگیری نماید. اما اقداماتی که از زمان امضای آن انجام شد سرانجام به تجاوز عربستان به یمن در 26 مارس 2015 (ششم فروردین 94) انجامید که در نتیجه آن هواپیماهای متجاوزان، شهرهای یمن را بمباران و تأسیسات زیربنایی کشور، کارخانه ها، راهها، پل ها، نیروگاههای برق، منابع آب، بندرهها و وفرودگاهها را نابود و بدون هیچ گونه توجیهی شهروندان یمنی را قتل عام کردند.
صالح تأکید کرد: همچنین از نتایج این طرح، قطعنامه 2216 شورای امنیت و قرار گرفتن یمن در بند هفتم منشور سازمان ملل بود. این در حالی است که یمن تهدیدی علیه هیچ کشوری به شمار نمی آید. اما عربستان به بهانه دروغ متحد بودن ما با ایران، با هدف نابودی و ویرانی یمن و کشتار یمنی ها با رژیم اسرائیل همپیمان می شود.
وی یادآور شد: ما همپیمان ایران نیستیم و آرزو می کردیم ایران از نظر اقتصادی و سیاسی به ما کمک کند. اگر شما عربستانی ها با ایران، تسویه حساب دارید با این کشور مرز آبی مشترک دارید [از آن طریق اقدام کنید.]
صالح افزود: ما در یمن در دوره معاصر بارها مورد حمله قرار گرفته ایم. با این وجود مقاومت خواهیم کرد و تا سالها خواهیم جنگید. زیرا ملت یمن، امروزه دیگر از جنگنده های متجاوزان باکی ندارند.
رئیس جمهوری سابق یمن بار دیگر خواستار مذاکرات سیاسی مسئولانه با همه نیروهای یمنی و همچنین مذاکره میان یمن از طریق شورای عالی سیاسی این کشور با عربستان سعودی شد و از مردم یمن خواست در تأیید توافق تشکیل شورای عالی سیاسی در این کشور روز یکشنبه تظاهرات سراسری برگزار کنند.

216-9 

پربیننده ترین خبرها