رای الیوم:

آل سعود با حمایت آمریکا در یمن جنایت می کند

آل سعود با حمایت آمریکا در یمن جنایت می کند
چهارشنبه 27 مرداد 1395 - 13:51

روزنامه رای الیوم با انتقاد شدید از مواضع سازمان ملل درقبال کودک کشی ارتش سعودی در یمن تاکید کرد: آمریکا از جنایت های جنگی ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن حمایت می کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به دور جدید حملات هوایی ارتش سعودی و هم پیمانانش به مدارس و بیمارستانهای یمن و کشته و زخمی شدن شمار دیگری از غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان پرداخت و نوشت: نمی دانیم زمانی که بان کی مون دبیرکل سازمان ملل گزارش سازمان های جهانی نظیر پزشکان بدون مرز و عفو بین الملل درخصوص حملات هوایی عمدی ارتش سعودی به بیمارستانها و مدارس شمال یمن و قربانی شدن شماری از کودکان یمنی را می خواند، چه احساسی دارد.

رای الیوم خاطرنشان کرد: بان کی مون زیر فشار و تهدید عربستان و با حمایت آمریکا، نام ائتلاف تحت فرماندهی سعودیها علیه یمن را از فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها بیرون آورد.

این روزنامه با اشاره به حمله جنگنده های سعودی به بیمارستان عبس که تحت مدیریت پزشکان بدون مرز است، نوشت: هنگام بمباران، در بخش زنان بیمارستان عبس 25 زن و 18 کودک شیرخواره بستری بودند. همچنین تعداد نامشخصی بیمار و کودک  در بخش اورژانس بودند. سازمان عفو بین الملل با اعلام موقعیت بیمارستان، از طرف های درگیر خواسته بود که به این بیمارستان حمله نکنند.

به نوشته رای الیوم، مقامات عربستان اعلام کردند که درباره این حملات هوایی تحقیقات خواهند کرد اما هیچ فایده ای ندارد زیرا به سرنوشت تحقیقات قبلی دچار خواهد شد.

احمد عسیری سخنگوی عملیات "طوفان قاطعیت" روز روشن با دروغ گویی و گمراه کردن افکار عمومی می گوید که جنگنده های سعودی اهداف نظامی را هدف قرار داده اند.

مردم یمن با جنایات جنگی وسیع هواپیماهای نظامی ائتلاف تحت فرماندهی سعودی روبرو هستند. حکومت سعودی در واکنش به بی نتیجه ماندن مذاکرات کویت و تشکیل شورای عالی سیاسی در یمن و برگزاری جلسه پارلمان بعد از گذشت یکسال و نیم، بار دیگر گزینه نظامی را به طور گسترده تر در دستور کار خود قرار داده است.

این روزنامه تصریح کرد: گمان نمی کنیم که اگر حتی همه کودکان فقیر یمن کشته شوند، بان کی نون نام ائتلاف یاد شده را باردیگر به فهرست سیاه قاتلان کودکان در جنگ ها برگرداند چون عربستان کشوری ثروتمند و از حمایت آمریکا برخوردار است و ریاض به واشنگتن با بستن قراردادای خرید سلاح رشوه می دهد. آخرین مورد قرارداد خرید تانک به مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون دلار است.

پربیننده ترین خبرها